Forum > Demolåtar

Dividend - polska från hypothalamus

(1/3) > >>

Dividend:
091230
Slänger upp helt ny (förmodligen färdig!) version.. Tyck gärna till!

/Per

------
Ja, slänger upp den här för jag anar att det finns nån potential här, men är osäker på om det ens är lönt jobba vidare på.
Vill alltså veta vad folk tycker. Låter likt en viss känd "polska" tror jag?

Tja, hur kan det hela utvecklas ni som har åsikter eller vet nåt? :)

Elgitarr? Rap? Growl? tror jag inte. Men nåt annat oväntat kanske skulle passa, har slut på idéer i vanliga fåran, så försöker utöka möjligheterna genom att göra en stil som är ovan..  Så fastnar jag nästan direkt.

Hjälp mig ;)
Per

Rattlesnake:
Påminner inte om någon polska jag har hört, tror nog att det är egna toner.  :)

Jag kan inte komma med några råd då vi gör musik ifrån så skilda perspektiv, men stilförslag kanske kunde vara ett parti med harpa? Säckpipa är ett annat alternativ, om du vill ha en utmaning i programmeringen. ;)

MaxB:
Det finns något dalamotiv eller i annat fall igenkänning till valfri svensk gammal svartvit film med lantliga bilder från underbara Sverige. Vinden böjer säden ute på fälten och de svartvita björkarna savar som mest. Polska är något min arbetskollega dansar och jag tror inte den här går hem där.

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.12.2009, 00:25:01 ---Det finns något dalamotiv eller i annat fall igenkänning till valfri svensk gammal svartvit film med lantliga bilder från underbara Sverige. Vinden böjer säden ute på fälten och de svartvita björkarna savar som mest. Polska är något min arbetskollega dansar och jag tror inte den här går hem där.

--- Slut citat ---

Okej då.
Kommer väl ny verre framöver oavsett om din kollega gillar det eller inte ;) Bra med motivet du får, det är väl det jag tänker också..

Rattlesnake: Nyckelharpa då? Du får gärna illustrera ditt "perspektiv", kanske lär man sig nåt? HAr bara din egen beskrivning sen tidigare om små, långsamma förändringar av temat.

Mitt p. skiljer sig vanligtvis från formell form i klassiska sammanhang, så det är därför jag aldrig kallar nåt för symfoni. Kanske om 20 år, om jag vill..

cykeln:
vid 28-29 finns början på ett tema som låter lite dalskt/folkmusikiskt - utveckla det tycker jag

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion