Forum > Demolåtar
"Odysséen"
Tantalos:
Inte för att låta arrogant, men jag har faktiskt bara blivit mer nöjd med låten ju mer den har diskuterats. Såvida ni är nöjda med basvolymen och inte tycker att något annat mixmässigt låter katastrof (för jag antar att sången låter mindre telefonig nu också?) så är jag nog på väg att förklara detta arbete klart. Tack allesammans för hjälpen!
hogge:
--- Citat från: Eko skrivet 08.01.2010, 02:45:39 ---:lol: Det är väl tur att det finns olika sångstilar Hogge. Jag gillar det, mycket teater, mycket dramatik och det bär fram historien i låten i en annan dimension.
--- Slut citat ---
ABSOLUT... Men detta låter tyvärr bara tillgjort och konstlat... Killen har ju värsta rösten & värsta låten, men enligt mig så får inte låten en rättvis chans här..
Men KUUUUUL att andra gillar det.. Men mitt personliga omdöme kommer ju från vad jag tycker, inte vad andra kanske tycker..
;)
Dividend:
Jag och Hogge vägrar inse faktum :lol:
--- Citat från: Tantalos skrivet 09.01.2010, 21:07:31 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 09.01.2010, 19:21:52 ---Vill du inte det, så sjung gärna in igen, ja jättegärna som du sjunger Taube o dyl.
--- Slut citat ---
Det är såhär jag sjunger Taube mm alltså. Det är så här jag sjunger.
--- Slut citat ---
Jo, men varför??? Du har ju som hogge säger värsta rösten om du bara drog ned på det teatraliska. Alltså jag tokgillar låten, OCH din röst också (får jag märkligt nog erkänna) efter flera (många) genomlyssningar.
Kul iofs..
Fortsätt då :mellow: :mellow:
Tantalos:
--- Citat från: Dividend skrivet 11.01.2010, 15:31:27 ---Jo, men varför??? Du har ju som hogge säger värsta rösten om du bara drog ned på det teatraliska. Alltså jag tokgillar låten, OCH din röst också (får jag märkligt nog erkänna) efter flera (många) genomlyssningar.
Kul iofs..
--- Slut citat ---
Det här med teatraliskt är ju egentligen lite difust. Någon tyckte att jag artikulerade för väl, fast samtidigt sade du själv att det var svårt att höra vad jag sjöng, så jag ska nog inte skära ner på artikulationen. :P
Vibratot å andra sidan kan väl betraktas som teatraliskt, men jag sjunger med mycket mindre vibrato nu än vad jag gjort tidigare, så jag vet inte om jag vill minska det ytterligare. Jag gillar trots allt vibraton. Akta er så jag inte lägger inte leslie-plugg på mastern till nästa låt. ;)
Egentligen tror jag framförallt det är den stela och bräkiga klangen som gör att sången uppfattas som teatralisk, fast det är så jag pratar. Dessutom är jag en smålänning, vilket säkert ger viss Åsa-Nisse-effekt. B)
hogge:
--- Citat från: Tantalos skrivet 11.01.2010, 16:51:05 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 11.01.2010, 15:31:27 ---Jo, men varför??? Du har ju som hogge säger värsta rösten om du bara drog ned på det teatraliska. Alltså jag tokgillar låten, OCH din röst också (får jag märkligt nog erkänna) efter flera (många) genomlyssningar.
Kul iofs..
--- Slut citat ---
Det här med teatraliskt är ju egentligen lite difust. Någon tyckte att jag artikulerade för väl, fast samtidigt sade du själv att det var svårt att höra vad jag sjöng, så jag ska nog inte skära ner på artikulationen. :P
Vibratot å andra sidan kan väl betraktas som teatraliskt, men jag sjunger med mycket mindre vibrato nu än vad jag gjort tidigare, så jag vet inte om jag vill minska det ytterligare. Jag gillar trots allt vibraton. Akta er så jag inte lägger inte leslie-plugg på mastern till nästa låt. ;)
Egentligen tror jag framförallt det är den stela och bräkiga klangen som gör att sången uppfattas som teatralisk, fast det är så jag pratar. Dessutom är jag en smålänning, vilket säkert ger viss Åsa-Nisse-effekt. B)
--- Slut citat ---
Kul svar :lol:
Och det är ju trots allt så att inget är mer viktigt än att Du själv gillar det.. Med tanke på låtens kvalitéer i övrigt så kommer kanske även jag att vänja mig efterhand..
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida