Forum > Demolåtar

"Odysséen"

<< < (4/11) > >>

freddy:

--- Citat från: Tantalos skrivet 31.12.2009, 04:34:58 ---Jag kan alltså återigen poängtera att jag alltså inte försöker göra någon sorts parodi. Av vad jag förstått så gör tyvärr min röst att jag inte alltid uppfattas seriöst., även om jag är det.

--- Slut citat ---

Rösten i kombination med texten snarare. Du sjunger väldigt teatraliskt och dramatiskt, det i kombination med "tuppen gol". ;)

Refrängmelodin sätter sig iaf, gillar den, som jag sa tidigare. Jag tycker körerna är balla! :)

Tantalos:

--- Citat från: freddy skrivet 31.12.2009, 11:01:36 ---
Rösten i kombination med texten snarare. Du sjunger väldigt teatraliskt och dramatiskt, det i kombination med "tuppen gol". ;)

--- Slut citat ---

Jag vet av erfarenhet att jag brukar uppfattas som komisk oavsett vad jag sjunger, så vi kan inte skylla på texten. ;)

Dividend antydde lite difust att sången uppfattas som lite falsk (?). Är det någon mer som upplever det så? Jag vet ju själv att jag har en väldigt icke-linjär synpå toner, med många glidningar och vibraton. Öppnar man melodyne ser liksom varje ton ut som ett spindelväv. ;) Det jag undrar då är ju ifall sången uppfattas som falsk eller om det upplevs som regelrätta glidningar och vibraton.

spacetrucker:
Välkommen ombord :)
Dehär var ju... hmmm, intressant, du har stil. Dividend uttryckde ganska exakt hur jag känner "udd/märklig/galen/genial musik, även om jag inte vet riktigt vad den här är"
Välgjort i alla fal, slutet tilltalade mig mest :D

Space

Eddi:
Den här har snurrat lite nu i mina lurar och det allra första intrycken, parodi, skämt etc. har suddats ut totalt - du har en mycket egen stil som det tar ett par varv att lära sig uppskatta - nu gör jag det och är beredd till nästa låt.
Låten är fantastisk med sina brakes och ändringar och musikaliska sammanhållning med spännande instrumentval - och skickligt lirat på allt framförallt guran.
Finns inte en död punkt i denna låt.

Snyggt och välkommen hit

Tantalos:
Det verkar finnas en konsensus om att det är för mycket mid, men kan någon vänlig skäl specificera det lite närmre? Jag hittar inte riktigt igen rätt frekvensområde att sänka. Jag får heller inget självklart svar från stapel-visualiseringar. Att sänka allt mid känns lite klumpigt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion