Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Keep it safe

<< < (2/5) > >>

Bengan_gbg:
Jag tycker det låter bra - men är inte sången på reffen låg???

spacetrucker:
Gillar melodin :)
Refrängen e bra men jag tyckte det är lite väl stor skillnad mellar vers och refräng. Då första refrängen kom in var jag tvungen att dra ner volymen (lyssnar emd hörlurar). Början bedrog mig och jag vred visst lite för högt på.
Jag brukar gilla allt du gör och så även denna med ett litet minus. Trummorna... det är nåt med dom som inte tilltalar mig på direkten.

Space

Yllet:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.12.2009, 21:16:57 ---Gillar melodin :)
Refrängen e bra men jag tyckte det är lite väl stor skillnad mellar vers och refräng. Då första refrängen kom in var jag tvungen att dra ner volymen (lyssnar emd hörlurar). Början bedrog mig och jag vred visst lite för högt på.
Jag brukar gilla allt du gör och så även denna med ett litet minus. Trummorna... det är nåt med dom som inte tilltalar mig på direkten.

Space

--- Slut citat ---

Kan du sätta ditt finger på varför du inte gillar trummorna? Det går ju såklart inte att tillfredställa alla, men det vore intressant att veta om du har någon idé. :)

/Jon

spacetrucker:
Njäee... hmmm, de låter lite (i mina öron alltså) som versen och refrängen hade spelats med två olika trumset... eller nåt.
Kanske om du använde ett kantslag istället för virveln (?) i versen. I refrängen tycker jag trummorna är bra.

Space

Yllet:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.12.2009, 22:59:25 ---Njäee... hmmm, de låter lite (i mina öron alltså) som versen och refrängen hade spelats med två olika trumset... eller nåt.
Kanske om du använde ett kantslag istället för virveln (?) i versen. I refrängen tycker jag trummorna är bra.

Space

--- Slut citat ---

Nja det är samma trumset, men jag använder rumsmicen på refrängen, som jag komprimerat sönder. Kanske ska blanda in lite mer rum i verserna. Tack för inlägget.

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion