Forum > Färdiga produktioner
Yllet - Keep it safe
Yllet:
Så då har jag pillat lite till med låten och fixat en del ovan nämnda saker. Har lite problem att få till basen, då jag endast mixar i ett par billiga småmonitorer för tillfället. Känner att låten är lite väl odefinierad i low/low-mid området... Hur låter det för er?
/Jon
Eddi:
Jag är ju ingen materialspelare direkt så i mina öron låter detta helt kanon har inga invändningar - tvärtom tycker nog att det är nåt av det bästa du gjort Jon. Fullständigt njutbart och tradioklart.
ynot:
riktigt bra sjugit o lirat med som du säger grumlar det i botten o är odefinerat o så trumtankarna dom kanske hänger ihop om du sätter ett tydligare trumkomp .
Allt gott
Tony
Emulator:
Min hs80 har gott om jobb i denna låten, lite murrigt slår det mig vid första lyssningen. Återkommer igen!
edit:
Lyssnat mer. Lite bumligt i versen kan jag fortfarande tycka, vet dock inte om det är störande eller ej.
Däremot känns refrängen lite tunn i jämförelse med versen. Trumfillsen låter underbart innan refrängen, och likaså refrängtrumorna passa finfint.
Aningens mindre bas (på något sätt) i verserna, och LITE mer dito i refrängen?
Lite petitessvarning på denna komentaren, för det låter riktigt bra.
Yllet:
--- Citat från: Emulator skrivet 02.01.2010, 12:19:45 ---Min hs80 har gott om jobb i denna låten, lite murrigt slår det mig vid första lyssningen. Återkommer igen!
edit:
Lyssnat mer. Lite bumligt i versen kan jag fortfarande tycka, vet dock inte om det är störande eller ej.
Däremot känns refrängen lite tunn i jämförelse med versen. Trumfillsen låter underbart innan refrängen, och likaså refrängtrumorna passa finfint.
Aningens mindre bas (på något sätt) i verserna, och LITE mer dito i refrängen?
Lite petitessvarning på denna komentaren, för det låter riktigt bra.
--- Slut citat ---
Satt precis och funderade på samma sak faktiskt, när jag lyssnade igenom låten. Mindre bas i versen, mer i refrängen. Ska bli!
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida