Forum > Demolåtar
Dividend - Glad psalm
Kornstad:
Var inte så förtjust i första versionen, men pianoversionen blev desto bättre!
Gillas!
Får inte något tema direkt i huvudet, men känslan jag får är avkopplande, vacker och storslaget. Vet inte vilken text som skulle kunna fånga in det riktigt, men det finns ju flera bra textförfattare här.
Skall bli intressant att höra denna med sång sedan.
Tantalos:
Jag gillar andra versionen. Återigen en snygg komposition och bra arr, men jag stör mig än en gång på avsaknaden av programmering hos stråkarna. De låter midi och kör på samma uttryck hela tiden (uppfattar jag det som). Lek mer med att variera utrycken. Programmeringen är vad jag kan se den enda flaskhalsen i dina alster. Annars är allt riktigt bra.
Eddi:
Har bara lyssnat på verre 2 och är samstämmig med flera om att pianot och stråkarna har riktigt sköna ljud. Hela stycket känns avslappnat och fint - det blir lite stökigt när alla instrument brottar sig fram till scenkanten. Har svårt att höra en sång på denna - tycker den är bra som den är instrumentalt. Lagom längd också.
Snyggt Per en skön låt så här i början av det nya året.
Dividend:
Tack för era tankar, asti, kornstad, tantalos, eko! Och cykeln också :)
Vi får se om det blir nåt av den här under helgen...!
--- Citat från: asti skrivet 30.12.2009, 13:50:58 ---Det här gillar jag mycket! Väldigt skönt pianospel och snygga stråkar!
Som andra nämnt är det lite stora skillnader i volym ibland, t.ex vid 80 sekunder.
Har du tänkt att melodin finns i det befintliga stråkarret eller ska den bli annorlunda och helt ny?
Tror också att stråkarret får tonas ner lite när sången kommer till!
Blir kul att se vad som kommer ut av detta!
/Asti
--- Slut citat ---
Det finns en melodi i pianospelet jag tänkte använda i refr iaf!
equality:
Detta är vackert. Jag har lite svårt att höra vad som bär upp melodin? Stråkarna antar jag. Jag gillar kontrapunktering och motmelodier. Här skulle det vara bra om du tydliggör huvudmelodin bättre tror jag men allt kanske faller på plats direkt när sång kommer på? Fint är det vilket fall.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida