Forum > Färdiga produktioner
Asti - Kålsoppa
martinm:
Jorå, bajshumor går ju alltid hem.
Kanske lite mindre reverb på elgitarrerna hade gjort det hela mer distinkt.
:P
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 22.12.2009, 19:22:07 ---Denna kom alltså ut mellan Abbey Road och Let it be ..... svindlande! :D
Äntligen kommer den rätte asti fram ur gömmorna - visste väl att du hade ett djup därunder ytan av nedstämdheter :D
Bra ljudbild som vanligt, värme och närhet i rösten
Tack för den!
Hoppas du ursäktar om jag kontrar (genom en bump) med en i samma genre men skriven fem år senare
--- Slut citat ---
Man hör väl tydligt influenserna från t.ex Here comes the fart eller The End (ändan)! :unsure: :)
Du får gärna bumpa hur mycket du vill, bara det inte luktar illa! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 22.12.2009, 19:26:55 ---nja, jag vet inte jag. Har skitsvårt för denna typ av humor i musik. Känns lite billigt och förutsebart, blir helt enkelt inte road. Kastar kanske lite sten här, med tanke på min fjanttext på min senaste...
Men vanligtvis hör jag till den skaran som verkligen uppskattar din humor här på forumet.
Skulle vilja höra något liknande men en aning fyndigare text, då börjar vi snacka :)
Nu blev det lite onkelkånkel-kissochbajs av det hela.
/tråkmåns
--- Slut citat ---
"Skitsvårt"? Trög i magen? :o
Det här ser jag som en "engångsförseelse" när jag tar fram en låt från min tonårstid och spelar in!
Texterna var nog oftast av den här "klassen" - mest nonsenstexter!
Tror knappast jag ger mig på att försöka skriva nytt med humor - det är jag alldeles för deprimerad för! :rolleyes:
Hade tänkt plocka låten från en tidigare inspelning och lägga upp under "gamla synder", men hittade ingen inspelning!
Så då blev det så här! Se det som ett litet julskämt med varning för för mycket röd- och brunkål! :)
/Asti
asti:
--- Citat från: martinm skrivet 22.12.2009, 19:31:06 ---Jorå, bajshumor går ju alltid hem.
Kanske lite mindre reverb på elgitarrerna hade gjort det hela mer distinkt.
:P
--- Slut citat ---
Bajshumor har ju egenheten att den är full av baktankar, vilket inte alla gillar! B)
Det ena är faktiskt en steel - men det kanske inte låter så.....? :wacko: :unsure: :)
/Asti
MaxB:
Det är tur att du tidsstämplat låten annars hade jag inte vågat skriva något. :lol:
Jag inriktar mig på ljudet i instrumnet och sång och där tycker jag du fått till ytterliggare en god låt med bra balans.
Jag kom på mig med att jag satt och lyssnade på kompet som driver så bra och undrar vad du gör för att få det drivet? Är det en eller två eller massor av gitarrer som plockar strängar? Kan du beskriva lite? Jag har aldrig lärt mig fingerplock på strängarna och saknar det ibland.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida