Forum > Färdiga produktioner
Asti - Kålsoppa
asti:
--- Citat från: 91:an skrivet 30.12.2009, 09:17:58 ---Är lite tveksam till blandningen, känns som att man ersatt en seriös låts text med en rolig text från en barnbok. Var för sej är ingredienserna lysande men det det låter inte som sångaren vet vad han sjunger om för känslan speglar inte texten. Naturligtvis är det denna kontrast som är avsikten men då skall nog svängarna tas ut mer så att det blir tydligare, som typ Robban Broberg kan jag tänka mej. Men som sagt var för sej lysande, möjligen trumkompet inte håller samma klass, svänget helt rätt men lite för monotont, påminner om autokomp.
--- Slut citat ---
Det är ju lite ovant för mig att framföra en så tydligt uttalad politisk pamflett, men tänkte att "bättre spänna en båge än ett gevär", så jag gjorde ett försök! :)
Låten är inte inspelad med LED-teknologi så kontrasten är väl inte den bästa tyvärr! Ja, Robert Brobergs musik svänger det fint om! :rolleyes:
Allvarligt: Kan hålla med om att trumkompet är lite monotont, det är EZ Drummer Nashville. Kunde väl lagt in lite mer fills, är lite dålig på det! :unsure:
Har funderingar på att göra om text och melodi till något mer seriöst, t.ex rap-musik, hopp-rep, storbandsvisa eller något liknande.
Detta är ju som sagt en ca 40 år gammal låt, som borde vara preskriberad för länge se´n! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida