Forum > Färdiga produktioner
Asti - Kålsoppa
Dividend:
Låter lite som CD-skivan för de konstiga barnen i den konstiga familjen.
Vet inte vad som skall till för att det skall funka för mig, förmodligen att jag vore typ 8 år ;)
Kompet är inget speciellt bra heller.
Vad är upplyftande? Jo, låten låter country om man inte lyssnar på texten, och Johnny cash är ju bra ;)
Allvarligt, lyssnar gärna på en humorlåt gjord idag :)
Bra framfört!
Eddi:
:lol: Härligt att höra en Asti i rebellernas tecken, det var länge sedan - ge dom vad dom tål bara, storfinansen och krigsherrarna gasa ihjäl dom bara.
Måste säga att det var en skön kontrast av nonsenstext (?) och ett mycket bra komp och driv som ju MaxB påpekade. Den skulle nog kunna prövas med en annan text också om nu andan faller på.
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 28.12.2009, 12:44:14 ---Låter lite som CD-skivan för de konstiga barnen i den konstiga familjen.
Vet inte vad som skall till för att det skall funka för mig, förmodligen att jag vore typ 8 år ;)
Kompet är inget speciellt bra heller.
Vad är upplyftande? Jo, låten låter country om man inte lyssnar på texten, och Johnny cash är ju bra ;)
Allvarligt, lyssnar gärna på en humorlåt gjord idag :)
Bra framfört!
--- Slut citat ---
Har du kollat vad det låter som om du inte lyssnar på musiken heller? Hiphop, folkmusik, jazz...? :unsure:
Låten är egentligen ett beställningsjobb åt internationella skidförbundet (FIS) och är tänkt att spelas
vid prisceremonierna under vinter-OS! :o
Synd att du inte hörde den samma dag jag la upp den här, då hade den varit gjord idag! :)
Tack för lyssning och bra framförda kommentarer! :rolleyes:
/Asti
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 28.12.2009, 13:10:54 --- :lol: Härligt att höra en Asti i rebellernas tecken, det var länge sedan - ge dom vad dom tål bara, storfinansen och krigsherrarna gasa ihjäl dom bara.
Måste säga att det var en skön kontrast av nonsenstext (?) och ett mycket bra komp och driv som ju MaxB påpekade. Den skulle nog kunna prövas med en annan text också om nu andan faller på.
--- Slut citat ---
Ja, du är nog den ende som förstått att texten egentligen handlar om det sydamerikanska etablissemangets kamp för rätt till
likvärdiga kostymer och obesprutade trädgårdsarbetare.
Eventuellt kommer jag lite längre fram att pröva en mindre politisk text,
som antagligen kommer att handla om gasbildning och utsläppsrätter!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
91:an:
Är lite tveksam till blandningen, känns som att man ersatt en seriös låts text med en rolig text från en barnbok. Var för sej är ingredienserna lysande men det det låter inte som sångaren vet vad han sjunger om för känslan speglar inte texten. Naturligtvis är det denna kontrast som är avsikten men då skall nog svängarna tas ut mer så att det blir tydligare, som typ Robban Broberg kan jag tänka mej. Men som sagt var för sej lysande, möjligen trumkompet inte håller samma klass, svänget helt rätt men lite för monotont, påminner om autokomp.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida