Forum > Färdiga produktioner

Asti - Kålsoppa

<< < (3/5) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.12.2009, 10:33:38 ---Det är tur att du tidsstämplat låten annars hade jag inte vågat skriva något.  :lol:

Jag inriktar mig på ljudet i instrumnet och sång och där tycker jag du fått till ytterliggare en god låt med bra balans.

Jag kom på mig med att jag satt och lyssnade på kompet som driver så bra och undrar vad du gör för att få det drivet? Är det en eller två eller massor av gitarrer som plockar strängar? Kan du beskriva lite? Jag har aldrig lärt mig fingerplock på strängarna och saknar det ibland.

--- Slut citat ---
Gitarrompet består av tre stålsträngade gitarrer - två fingerplockande, som spelar lite olika för att komplettera varandra och som jag panorerar ut ca 50% åt vardera hållet, samt en "kompande" i mitten. Jag försöker få lite olika ljud i fingerplocket genom att som här spela den ena i C-dur utan capo och den andra i G-dur med capo.
Tack för lyssning och kommentar!

/Asti

MaxB:
Smart att spela med olika öppna ackord. Kände jag ju till men har hittills inte praktiserat på inspelningar. Det ska jag komma ihåg, det låter bra minsann!

Emulator:
Håller med freddy lite grann faktiskt, aningens för mycket "in your face" :D

Däremot borde ju du med din skitsköna humor du visar prov på i alla trådar kunna skriva en lite mer fyndig text tycker jag :D

Annars är framförandet riktigt bra!

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.12.2009, 15:20:55 ---Smart att spela med olika öppna ackord. Kände jag ju till men har hittills inte praktiserat på inspelningar. Det ska jag komma ihåg, det låter bra minsann!

--- Slut citat ---

Ja, det fyller ut på ett rätt bra sätt om man gör så! Sedan kör jag alltid lite eq på de akustiska gitarrerna med ca 2,3 db vid ungefär 125 Hz.
Sätter micken ca 20 cm snett upp mot halsen från gitarren. Men det är väl standard antar jag...
Kul att du tycker det låter bra!
/Asti

asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 25.12.2009, 17:22:47 ---Håller med freddy lite grann faktiskt, aningens för mycket "in your face" :D

Däremot borde ju du med din skitsköna humor du visar prov på i alla trådar kunna skriva en lite mer fyndig text tycker jag :D

Annars är framförandet riktigt bra!

--- Slut citat ---

Låten är ju gjord för nästan 40 år sedan, så man har väl ändrat humor en del se´n dess förhoppningsvis!  :)
Tror inte jag ger mig på ett försök till humoristisk låt idag! Trivs bra i min nuvarande deppiga tillvaro!  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion