Forum > Demolåtar

Gurano - Farväl

<< < (2/4) > >>

Gurano:
Hej igen
Lite annorlunda ljudbild - mindre dist, lägre orgel å högre bas - bättre?

Gurano

Emulator:
Lite spretig mix volymmässigt, men enda egentliga soundgnället jag har är på gitarren som låter kall och distad. (inte plovkguran då)

Sen lite midisaxar såklart, kanske ett rent rynthljud?

Och så ligger det toner off beat här och var, men det verkar som vi är några få som bryr sig om att såga på sådant, så det kanske är fel på oss istället?  :blink:

jag har lite svårt när det inte limmar 100%. Ok, en slinga, eller ett instrument kan ju spelar med känsla så det sliter lite på tajminen, men när fler gör det samtidigt, och dessutom utan kommunikation (en gitarr 60ms för sent, orgeln 40ms typ ) så låter det inte bra alls i mina öron.

Ett tips är att ta upp ljudfilen i din DAW och sätta en grid av tex åttondelar bakom, då kan man faktiskt se och flytta vissa toner som flyter iväg lite för fritt.

Annars är ditt tonspråk, dina melodier och din känsla för arr som vanligt speciell, och som vanligt låter det bra också; egna men riktigt bra harmonier och melodier.

Gurano:

--- Citat från: Emulator skrivet 19.12.2009, 22:07:31 ---Och så ligger det toner off beat här och var, men det verkar som vi är några få som bryr sig om att såga på sådant, så det kanske är fel på oss istället?  :blink:
jag har lite svårt när det inte limmar 100%. Ok, en slinga, eller ett instrument kan ju spelar med känsla så det sliter lite på tajminen, men när fler gör det samtidigt, och dessutom utan kommunikation (en gitarr 60ms för sent, orgeln 40ms typ ) så låter det inte bra alls i mina öron.
Ett tips är att ta upp ljudfilen i din DAW och sätta en grid av tex åttondelar bakom, då kan man faktiskt se och flytta vissa toner som flyter iväg lite för fritt.

--- Slut citat ---
Jag tror att du å jag lyssnar på och värderar musik på lite olika sätt, efter olika måttstockar helt enkelt :)
För mig är inte några ms hit eller dit så avgörande viktigt, MEN jag lyssnar på vad du skriver och om jag tycker att det du säger är bra så gör jag nåt åt det :)
Fortsätt gärna att kommentera sådant! (jag hör inte alltid detta då det inte är i mitt fokus) Men jag tycker nog att du ibland ställer väldigt höga krav på stycken som är långt ifrån färdiga ;)

--- Citat från: Emulator skrivet 19.12.2009, 22:07:31 ---Annars är ditt tonspråk, dina melodier och din känsla för arr som vanligt speciell, och som vanligt låter det bra också; egna men riktigt bra harmonier och melodier.

--- Slut citat ---
Tackar - väldigt kul att höra. Det är väl den enda styrka jag har ;)

Ha det gott
Gurano

Emulator:
Det låter ju inte bra om det är i otakt helt enkelt. Sen får man väl tycka att det är oviktigt eller inte.

Men om det är höga krav? Att det är inte är tajt? Om man inte säger det nu, är det bättre att vänta tills låten är klar?

Jag kommenterar inte mer om tajthet således, kanske är enklast så.

Du har nog flera styrkor ;)

hogge:
Jag får en väldans 60-tals känsla i detta.. Lite psykadeliskt. á la '66...
Tycker att Du absolut ska jobba vidare med detta.. Du gör helkonstiga grejor, men som ändå funkar..

Sätt igång.. Work that guitar man...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion