Forum > Demolåtar
equality - by your side
Harmonica mike:
Hej Micke.
Oj vilken mysig stämning du målar upp här.Lekfullt enkelt och rytmiskt,jag gillar det.
Har nästan glömt hur kul det är att sätta sig ned och leka fram melodier och låtar..hamnat i nån sorts fälla där allt låter crap..Denna låt gjorde att jag kände lusten att leka med musiken igen,tar nog och lirar lite så får jag se om det kan ge nåt..
Helt klart skall du göra nåt åt detta.
Mike
equality:
Gurano: Är medveten om att trummisen är lite speedad några ställen. Ska fixa det. Kul att det verka funka i övrigt.
Marre: Cykeln är en pålitlig text- och låtsnickrare. Jag har ett spår som jag väl kör vidare på så länge.
morgonte: Tack för uppmuntrande ord. Ska ta mig samman och slutföra på jullovet förhoppningsvis.
synth: OK, grönt alltså. Tack för det!
HM: Tack Micke! Tänkte just på varför man inte hör några låtar från dig. :mellow: Crap är nog bara du som tycker. <_<
Det är klart har man gjort så mycket bra är det lätta att kraven på sig själv stiger hela tiden. Kul att inspirera! Lusten är nr ett, kommer den tillbaka brukar det lossna. Själv kör jag på ett tag till med låtar men snart skulle man nog ta en längre paus...
Har uppdaterat låten med lite sång men låter så fånigt med loopad sådan att jag väntar med att lägga upp någon ny version tills mer text är klar. Tack alla för bra feedback!
MaxB:
Skönt gung och härligt med det lekfulla, oops nu snubblade trummisen på trumstocken :wub: Mysigt med lekfullheten!
Om det inte dyker upp någon text eller sång är stycket perfekt för en tvärflöjt att leka fram nån melodi.
Jonte, är du fortfarande aktiv på KR? Lufta tvärflöjten vetja, skulle vara skönt på det här stycket.
Emulator:
lite för mycket panorade gitarrer till höger och snubblande trumfills låter inte alls bra, det rasslar till och det drar ner totalintrycket.
I övrigt så tror jag det funkar bra med din sång på. Lite durigt och enkelt för att komma från dig känns det som, men inget fel med det när det låter så bra :)
bra jobb so far. dra in gitarrerna och kvantisera trummorna lite kanske? Fillsen då
asti:
Rena, klara instrumentljud, som det brukar vara från dig, kanske något "vass" elgitarr.....(Fick lite "Stand by me"-vibbar i början)
Som tidigare nämnts är där ett par "snubbel" på trummorna! Efter första "snubblet" kommer
ett snyggt parti på elpianot och därefter några typiska sköna "Eq-harmonier"! :wub:
Som helhet en del att fila på för att få lite stabilitet i grundkompet och den inte helt triviala
uppgiften att komma på en passande melodi och text! Kanske kan handla om det nyss avslutade klimatmötet i Köpenhamn....? :)
Blir kul att följa!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida