Forum > Färdiga produktioner
Eko - You are my darling daughter
Eddi:
LÅTNAMN: You are my darling daughter
ARTIST/GRUPP: Eko
GENRE: Visa?
LÅTLÄNGD: 3:30
KOMPOSITÖR: Jag
INSPELNINGSÅR: 2009
En låt som jag hade med i den minimalistiska festivalen tror den kom näst sist eller nåt. Själv känner jag att det var en massa känsla i låten och texten passar lika bra till min adopterade dotter 1990 som till min biologiska 2004 samma känslor olika situationer.
Några kommentarer krävs ej - vet att det är lite otajt men jag kommer inte att ändra något.
På söndag morgon drar jag o tjejerna till Teneriffa för att fira jul i ett något somrigare klimat än här - burr!!!
hogge:
Lyssnar på låten senare.. Ville nu bara säga att Ni får ha det så gött på teneriffa.. Vi var där över Julen för två år sedan.. Kanoooon...
MaxB:
Bra grund att arbeta med! Jag kan tänka mig många körstämmor i stycket.
Hoppas ni får det riktigt skönt över julen!
Själv njuter jag i fulla drag av vårt vinterlandskap. Igår kväll var jag ute och skottade en hel del snö och det är vackert!
Kenta K:
Jag gillade ideen, men tyvärr tyckte jag låten störde mig mer än den kanske borde. Kan vara för att jag är hungrig och tjurig just nu. hehe
Gillade inte delen där du väntar in en takt. I fingerpicking delen. Nästan så jag ville hoppa in i låten och putta till han som spelar gura. hehe
missförstå mig rätt... :P
Sången är bra på versen, även om jag tycker att melodin och ackorden blir för vanliga.
På refrengen blir det inte bra tyvärr. Sången blir sur. . .(ledsen att säga det)
texten dock, tycker jag var fantastisk bra! ;)
Som alla vet så är alla åsikter individuella, så bara för att jag tycker som jag gör kan detta bli en listetta. . . Faktum är att jag stör mig på dem flesta listettorna hahah :lol:
är jag sur idag ? :ph34r:
Tokai:
ostämd gitarr och en del sura toner men ändå väldigt eget och unikt!
Intressant början på låten. Otight på många ställen (basen - gitarren)
Så, stäm guran, kvantisera lite, införskaffa Melodyne, för att rätta till en och annan falsk ton - och du är på grönt.
Teneriffa, din lyckost! :(
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida