Forum > Demolåtar
Hogge - "Dangerous II"
freddy:
--- Citat från: hogge skrivet 17.12.2009, 16:14:16 ---Tack Freddy!
Härligt att Du tar Dig tid. Det upskattas verkligen.. Mycket av Dina tips vet jag inte riktigt hur man verkställer.. Vet inte hur man skär botten på något? Med EQ eller?
Men jag ska försöka skruva lite så får vi se hur långt jag når. Ridern har jag själv tänkt på (såhär i efterhand).
Återigen - stort tack!
--- Slut citat ---
Japp, öppna din EQ. Kanske finns det en preset för högpassfilter eller low-cut. Annars kan du bara göra det själv genom att skära bort basfrekvenser på alla spår som inte är bas och baskagge. Hur högt du skär får du avgöra beroende på instrument.
Det är enkelt, prova lite. :)
Hogge, jag skulle uppskatta dina tankar kring min mix här:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=19864.msg146663;topicseen#new
bjurte:
Fan va du är produktiv,det där med 'oinspirationen' du hadde i höstas ser då fn.. inte jag nått av,här hemma är det värre ! :wacko: :(
Ang. låten/mixen då,ja fn.. Detta var nog det bästa jag hört från dina trakter både ljud/låt/Mix mässigt..
Det tar sig sa Mordbrännarn. :lol: :huh:
hogge:
Tjaba Uriah..
Va oerhört glad jag blir.. Jag gillar själv den här.. Det är ju jäkligt lustigt hur det här fungerar.. Satt och testade nya Cubase och spelade lite gura och spelade in nån enkel slafs vers och sedemera en helt värdelös refräng.. Sen utvecklades båda till något jag verkligen gillar skarpt..
:)
Märkligt..
Tack för att Du tog Dig tid att lyssna och tack för Ditt värmande inlägg..
Emulator:
FÖrutom att sången surar för mycket här o var i framförallt refrängen och att mixen rör i hop sig i mina laptopspeakers, så är det bra detta!
Tyckte att den lät lite glättig med melodislingan inledningsvis, men det passar nog ändå in bra senare.
Sången skulle fram i ljudbilden lite mer, kanske lite mer torrt?
Bra låt!
hogge:
--- Citat från: Emulator skrivet 18.12.2009, 00:53:54 ---FÖrutom att sången surar för mycket här o var i framförallt refrängen och att mixen rör i hop sig i mina laptopspeakers, så är det bra detta!
Tyckte att den lät lite glättig med melodislingan inledningsvis, men det passar nog ändå in bra senare.
Sången skulle fram i ljudbilden lite mer, kanske lite mer torrt?
Bra låt!
--- Slut citat ---
Tack Emulator..
Sången surar som sjutton på sina ställen.. Men jag ska nog inte sjunga tidigt på morgonen efter att ha varit uppe en hel natt :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida