Forum > Färdiga produktioner

Asti - Jag har sett mirakel

<< < (2/6) > >>

asti:

--- Citat från: morgonte skrivet 15.12.2009, 01:20:40 ---Fantastiskt fin låt! Njuter i fulla drag! ^_^
Arret funkar så här, men jag kan också tänka mig att skilja på a och b-del mer i arret, tex låta stråket komma in bara på b-delen eller så...
Låten är absolut inte tråkig, för den som lyssnar på texten, och den som inte gör det ingår väl knappast i målgruppen... ;) Däremot är den för ojämn textmässigt. Vissa strofer är bara så bra ("Ingen vet med säkerhet/varje liten möjighet/ som passerat omärkligt förbi"), medan andra luktar utfyllnad i mina öron (öron? :blink:) ("ville känna att jag aldrig kan" som, om jag hör rätt, hänger i luften?). Lösningen är att korta, eller skriva om så det blir bättre. Den första b-delen (med "Jag har sett mirakel" är så bra att den gärna får komma igen senare i sången.
Och så är berättarjaget absolut inte någon "trött figur"! Han verkar ju i högsta grad ha kvar sin aptit på livet! :)

--- Slut citat ---
Texten är "vill ej känna att jag aldrig hann"! Ska lägga upp den, är nog inte helt lätt att i alla lägen uppfatta orden p.g.a. min dialekt!  :unsure: :)
Jag tänkte som så att viljan, aptiten finns där, men kroppsligt är personen gammal och trött! Ungefär som jag själv börjar känna mig!  :)
Ska fundera på det du säger om arret - har jaft liknande tankar själv!
Tack för lyssning och kommentar!

/Asti

asti:

--- Citat från: freddy skrivet 15.12.2009, 01:42:55 ---En låt där texten är mer värd en musiken, jag gillar detta!

Texten är riktigt bra och jag stannar kvar hela denna resa tack vare den.

Skitbra asti!

--- Slut citat ---

Texten, tankarna, funderingarna är det framträdande här, så är det tänkt!
Roligt att du gillar och tack för kommentar!
/Asti

hogge:
Det här var riktigt vackert.. Men på förfesten lär den ju inte dyka upp  :P
Gillar rubbet. Såväl text & musik. Dessutom sjunger Du riktigt bra!

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 15.12.2009, 20:47:25 ---Det här var riktigt vackert.. Men på förfesten lär den ju inte dyka upp  :P
Gillar rubbet. Såväl text & musik. Dessutom sjunger Du riktigt bra!

--- Slut citat ---

Kanske på förfest på ålderdomshemmet...?  :unsure:
Kul att du gillar låten och extra kul att du tycker om sången!
Tack för lyssning och värmande ord!
/Asti

Dividend:
Fan, snyggt asti. Bland dina bästa--

Ser fram emot slutverren :)

Har inga råd just nu men kanske återkomer..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion