Forum > Färdiga produktioner
Asti - Jag har sett mirakel
asti:
--- Citat från: equality skrivet 16.12.2009, 00:03:14 ---"Mitt liv", "perspektiv", "tid"... - hört det i många av dina låtar nu. :D
Några textfraser höjer sig över de andra: "Jag har sett en människa födas
bittra fiender förbrödras" - fint. Melodislingan gillar jag men den upprepas
för mycket för att jag fångas ordentligt. Inte heller solot ger ett välbehövligt avbrott.
Nu spelar det inte så stor roll för det är en fin liten visa och i den genren är du stor med
ditt lågmälda, vänliga uttryck.
--- Slut citat ---
Har önskat mig ett rimlexikon i julklapp! Vi får se om det hjälper i framtida låtar! :)
Melodislingan är medvetet repeterande genom hela låten och ska ligga där som en sorts "mantra" är det tänkt för att skapa en suggestiv känsla!
Solot är jag inte nöjd med, skulle velat ha något annat där, men vet inte vad! :unsure:
Kul att du tycker visan är fin! Det där med vänligt uttryck tror jag att jag ska nämna för min fru! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: equality skrivet 16.12.2009, 00:09:56 ---
"Mitt liv", "perspektiv", "tid"... - hört detta i många av dina låtar nu. :D
Några textfraser höjer sig över de andra: "Jag har sett en människa födas
bittra fiender förbrödras" - fint. Melodislingan gillar jag men den upprepas
för mycket för att jag fångas ordentligt. Inte heller solot ger ett välbehövligt avbrott.
Nu spelar det inte så stor roll för det är en fin liten visa och i den genren är du stor med
ditt lågmälda, vänliga uttryck.
--- Slut citat ---
Tycker jag har sett den här kommentaren förr från dig! Det mesta av texten gillar jag,
men den upprepas för mycket för att den ska ge något nytt! Men det spelar ingen roll
för det är en fin kommentar och i den genren är du stor med ditt kunniga, vänliga uttryck. :D
Kunde inte låta bli när jag såg att du lyckats få till två identiska inlägg! :rolleyes:
/Asti
Harmonica mike:
Tjoho Asti.
Ja jag kapitulerar också för texten,men även för låten.Grep tag i mig så jag fick stanna upp lite mitt i livet.Satt och slö lyssnade på spotify"Jackson Browne",tog ett break och klickade på din låt.
Sången är möjligen något hög mot det sparsamma arret,det var det enda som störde mig.Iofs skulle du kunna koppla på lite fler instrument på nåt ställe,det skulle nog lyfta lite till.
Annars tipp topp och Asti finurligt.
Mike
asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.12.2009, 17:11:40 ---Tjoho Asti.
Ja jag kapitulerar också för texten,men även för låten.Grep tag i mig så jag fick stanna upp lite mitt i livet.Satt och slö lyssnade på spotify"Jackson Browne",tog ett break och klickade på din låt.
Sången är möjligen något hög mot det sparsamma arret,det var det enda som störde mig.Iofs skulle du kunna koppla på lite fler instrument på nåt ställe,det skulle nog lyfta lite till.
Annars tipp topp och Asti finurligt.
Mike
--- Slut citat ---
Blir glad för att texten känns bra! Melodin är kanske lite enkel, men det har väl också varit avsikten att få den repetitiv och förhoppningsvis lite "meditativ" för att ge utrymme åt texten.
Ville också att sången skulle vara dominerande och tydlig, medan resten var ett rent "komp". Men den kanske ska sänkas något, får kolla det!
Funderar på att testa att lägga på något mer i "refräng"-delen, men har inte kommit på något som känns bra ännu. Trummor och bas känns inte rätt...kanske en elgitarr...?
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
equality:
--- Citat från: asti skrivet 16.12.2009, 10:31:28 ---
Kunde inte låta bli när jag såg att du lyckats få till två identiska inlägg! :rolleyes:
--- Slut citat ---
:lol: :D Fattar inte vad som hände. Korrigerat nu.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida