Forum > Färdiga produktioner
Asti - Jag har sett mirakel
robblar:
Nydelig låt. Fin tekst. Elsker dialekten :)
I starten kjente jeg at det ville vært trivelig med litt pedal steel. (lyttet på gammel Neil Young i går. "Old Man", "Helpless", den typen ting. Gram Parsons "Song for you" har også sånn type steel jeg mener) Men etterhvert dukker det jo opp noe i det øvre register som er close enough. Man skal holde seg litt hård i låter som denne her. Ikke legge på for mye. Jeg ville lagt på alt for mye. Pedal steel. Mandolin. Kanskje litt hammond. Og en søt søt flicka på nydelige harmonier :) (ja jeg vet, jeg skulle hatt forbud mot flere tracks enn L/R) :)
Har hørt denne mange ganger nå. Skal maile den til min mamma så snart jeg er ferdig å skrive dette her. :)
Takk.
-Robert
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 15.12.2009, 21:30:29 ---Fan, snyggt asti. Bland dina bästa--
Ser fram emot slutverren :)
Har inga råd just nu men kanske återkomer..
--- Slut citat ---
Kul att du tycker det! Får se om slutversionen blir så mycket annorlunda.
Du är välkommen när som helst! :)
Tack för lyssning och uppskattning!
/Asti
asti:
--- Citat från: robblar skrivet 15.12.2009, 23:17:22 ---Nydelig låt. Fin tekst. Elsker dialekten :)
I starten kjente jeg at det ville vært trivelig med litt pedal steel. (lyttet på gammel Neil Young i går. "Old Man", "Helpless", den typen ting. Gram Parsons "Song for you" har også sånn type steel jeg mener) Men etterhvert dukker det jo opp noe i det øvre register som er close enough. Man skal holde seg litt hård i låter som denne her. Ikke legge på for mye. Jeg ville lagt på alt for mye. Pedal steel. Mandolin. Kanskje litt hammond. Og en søt søt flicka på nydelige harmonier :) (ja jeg vet, jeg skulle hatt forbud mot flere tracks enn L/R) :)
Har hørt denne mange ganger nå. Skal maile den til min mamma så snart jeg er ferdig å skrive dette her. :)
Takk.
-Robert
--- Slut citat ---
Jag har faktiskt med lite steel, även om det inte är en pedal, men den spelar rätt återhållsamt. Visst vore det fint med en riktig pedal steel!
Det är lätt att överarbeta arrangemangen. Ett tag tänkte jag lägga på vispar och ståbas, men tror att det ska vara ett väldigt avskalat arr.
Jag vill att sången och texten ska vara i fokus här.
Hälsa din mamma och tack för att du lyssnar och kommenterar!
/Asti
equality:
"Mitt liv", "perspektiv", "tid"... - hört det i många av dina låtar nu. :D
Några textfraser höjer sig över de andra: "Jag har sett en människa födas
bittra fiender förbrödras" - fint. Melodislingan gillar jag men den upprepas
för mycket för att jag fångas ordentligt. Inte heller solot ger ett välbehövligt avbrott.
Nu spelar det inte så stor roll för det är en fin liten visa och i den genren är du stor med
ditt lågmälda, vänliga uttryck.
equality:
------------------------dubbelpost---------------------
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida