Forum > Demolåtar
Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)
freddy:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 18.12.2009, 20:21:07 ---Håller med Emu här!! Våga dra det ett varv till och rör dig lite längre bort från det klassiska hårdrockssoundet om man får säga så. Det finns en skön inbyggd atomsfär i låten som skulle förstärkas ytterligare med lite elektronika-element. Linkin' Park är inga favoriter men dom e ruskigt bra på att bygga upp atmosfären.
--- Slut citat ---
Ja, jag är lite sugen på det jag med nu. Sen vet jag inte om jag är så bra på att skapa sådant sound. Får göra ett försök, annars kanske man kan få hjälp :D
--- Citat från: jonnerstone skrivet 18.12.2009, 20:21:07 ---Nu vet jag inte hur den nya versionen kommer att låta med sång och om det är samma sångslinga som ska på, men när jag lyssnade först på den gamla versionen så funderade jag på när refrängen skulle komma, sen när jag läste texten så insåg jag att det som jag trodde var en brygga i själva verket var refrängen. Jag saknar mao en riktigt go refräng som hade fört den här låten till skyarna. Hade suttit som en smäck att använda den nuvarande reffen som brygga och sen smälla på med en riktigt fet refräng.....I love goa refänger :lol:
--- Slut citat ---
Tja, det där med melodier och sånt är väl lite subjektivt, men ja, det är väl kanske ingen supertypisk refräng direkt, hehe. Jag har ändrat melodin en aning, i slutfrasen. Sen kommer det även en ny sångdel mot slutet. Får se hur det faller på plats då. Håller det inte då heller så får jag se över en refräng extra :D
--- Citat från: jonnerstone skrivet 18.12.2009, 20:21:07 ---Ljud och utförandemässigt hittar jag inget att kommentera, låter skitbra helt enkelt!! :)
Micke
EDIT: Cred för att du använder piano genom hela låten :)
--- Slut citat ---
Tack, vad skoj! :)
Tack för bra feed.
freddy:
--- Citat från: stajo skrivet 18.12.2009, 20:47:48 ---jepp ett helt annat flyt i låten nu bra :), nu är man dock jvla sugen på att höra sången också :rolleyes:
--- Slut citat ---
Göttans! Det kommer det kommer. :) Mycket nu innan jul dock, hoho! :D
--- Citat från: Kenta K skrivet 18.12.2009, 22:21:19 ---Min tjej skulle kunna döda mig ibland vad gäller att lyssna på samma låt 10000000 gånger hehehe
--- Slut citat ---
Det kanske gäller alla brudar det där ;) Fast omvänt verkar det inte vara några problem, när det lyssnas på samma låt... :D
--- Citat från: equality skrivet 19.12.2009, 01:22:22 ---Det låter som nåt stort på gång. Mäktigt! Skall bli spännande att höra sången. Arret är jättebra i mina öron. Baklängesgurorna sitter som berget.
edit: Kenta, trodde Freddy hade skrivit från din dator eller nåt. :P
--- Slut citat ---
Kul och tack EQ!
Återkommer med en UPDATE framöver.
Hojt!
asti:
Kompet låter riktigt tight och fint nu, men sången måste höjas rejält! :)
Bengan_gbg:
Fint -låter mkt Queenrÿche i första verrren. Inte fullt lika påtagligt i version 2....
hogge:
Skriver medan jag lyssnar (saknar sången - är mitt första intryck)...
Men i övrigt då.. Älskar "baklängesgitarren". Tycker den ger en helt ny dimension till låten.. Sen som vanligt (i mina lurar) är Dina mixar grym!!
Som låtskrivare, sångare och musiker är Du såååå imponerande. Jag kan inte sluta imponeras av Din kreativa förmåga.. Du är (enligt mig, once again) i mångt och mycket ett musikaliskt geni.. Och det står jag för!!
Om Du nu bara berättar hemligheten bakom Ditt sångsound så kommer jag för all framtid att ge Dig bra kritik och köpa alla Dina plattor!!..
Men seriöst. Jag tycker helt enkelt (av det jag hört av Dig) att Du är grym... :wub:
PS: Jag kanske ska tillägga att jag är heterosexuell och har en mycket vacker fru så detta är ingen kärleksförklaring i fysisk mening.. Bara några "väl valda" från en musikälskare.. DS
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida