Forum > Demolåtar
Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)
freddy:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 18.12.2009, 18:29:57 ---Jag har nu lyssnat både på din slaskversion samt den mer putsade..hmm..jag blir nog lite kluven-jag gillar det lite mer skitiga soundet i slasken eg., och du har ett schyst vibrato..som jag gillar..men tycker du ska fräsa på lite mer i sången..låta lite mer desperat..så kommer nog den mer putsade verren till sin rätt, så det inte blir för glam-råkkigt.
Jag har sagt det förr, lite John Norum-vibbar får jag av din sång- fast med egen touch-och det är jättebra :D
Ska bli kul att höra fortsättningen på den här.
/Marre
--- Slut citat ---
Ja, skitigt eller inte skitigt. Det är frågan :) Olika skolor det där. Hoppas den oskitiga versionen håller i slutändan med. Jag tror det. Ja, sången försökte jag på lite idag, inte lättaste. Märkt att det är rätt skumma toner i förhållande till ackorden med :) Kul att det finns en egenhet iaf, John norum-jämförelse ser jag bara som positivt med. :lol:
Tack Marre!
jonnerstone:
Håller med Emu här!! Våga dra det ett varv till och rör dig lite längre bort från det klassiska hårdrockssoundet om man får säga så. Det finns en skön inbyggd atomsfär i låten som skulle förstärkas ytterligare med lite elektronika-element. Linkin' Park är inga favoriter men dom e ruskigt bra på att bygga upp atmosfären.
Nu vet jag inte hur den nya versionen kommer att låta med sång och om det är samma sångslinga som ska på, men när jag lyssnade först på den gamla versionen så funderade jag på när refrängen skulle komma, sen när jag läste texten så insåg jag att det som jag trodde var en brygga i själva verket var refrängen. Jag saknar mao en riktigt go refräng som hade fört den här låten till skyarna. Hade suttit som en smäck att använda den nuvarande reffen som brygga och sen smälla på med en riktigt fet refräng.....I love goa refänger :lol:
Ljud och utförandemässigt hittar jag inget att kommentera, låter skitbra helt enkelt!! :)
Micke
EDIT: Cred för att du använder piano genom hela låten :)
stajo:
jepp ett helt annat flyt i låten nu bra :), nu är man dock jvla sugen på att höra sången också :rolleyes:
Kenta K:
Min tjej skulle kunna döda mig ibland vad gäller att lyssna på samma låt 10000000 gånger hehehe
Edit: Kunde tydligen inte detta med citera....
edit 2: Ja, det kan bli tokigt ibland!
equality:
Det låter som nåt stort på gång. Mäktigt! Skall bli spännande att höra sången. Arret är jättebra i mina öron. Baklängesgurorna sitter som berget.
edit: Kenta, trodde Freddy hade skrivit från din dator eller nåt. :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida