Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Den glömske tomtenissen

<< < (2/8) > >>

Alatar:

Fin låt, som tecknar en vacker natur, som man ser någonstans från ett berg ifrån. :-)

Vill också behålla visk-rösterna. Men jag skulle vilja att du mjukar upp de lite. Kanske mer reverb? Eller tona ned de i allra början för att sedan öka ljudvolymen.
Och kanske kunde de även berätta en historia? Vem de är och vad de har upplevt.

Dividend:
Eq: Tack för lyssning. Trevligt att det funkar så långt...

Alatar: Tack. Nog samt med rösterna. Får hitta en samplad historia nånstans :)

Space: Hej. Gillar också kören, men kanske inte andra vändan. Vet inte, men vill helst undvika det värsta pampa och ståtet i denna. Tack!

Kenta: Snygg tjej, gult fodral, svärd :lol: Ja, den filmen har jag nog sett. Dina åsikter är noterade :) Tack!

Dividend:
SLängde upp den här på ett internationellt forum med denna text i trådhuvudet..

NEW MIX!
WIth a soprano at the end! (synthetic soprano)

There will be added trumpets (I think it needs it) and no repetition (or choir?) the last 16 bars or so.

Anything else you think could be done better in mix and orchestration?

Thanks
Per

(Btw this piece is about the concerns of a very very small "tomtenisse" (kinda like a small santa claus that can be found around farms and in the woods of Scandinavia) that has forgotten where he is.
It is a starlit night. His red hat fiills him with concern, the lights of the big house makes him nervous... He finds some porridge placed at the doorstep of the home of the humans. It tastes sweet, and then walks silently out, alone among the trees...)

Alatar:
Hej!

Fint. Och tycker att det nya låtnamnet passar bra.
Men jag undrar om jag inte saknar viskrösterna lite grann  -_-

Kenta K:
Nej, dem saknar vi INTE. Och inte den fulla kines häller.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion