Forum > Färdiga produktioner
Silver Lining Band - If I Died
hogge:
Grymt... Trots att det inte är min stil så kan jag ju inte annat än att knöböja ödmjukt för dessa proffs och hälsa GOD JUL & GOTT NYTT ÅR.. Have a nice one, in the states!!
Håkan Nilsson:
Ja, det där var grymt bra. Jag tycker det som är liveinspelat ofta är bäst. Eller det är i alla fall så att det osynliga som uppstår mellan musiker som spelar samtidigt, det kan man aldrig få fram när man bygger musik spår för spår, och särskilt inte om man är ensam om att spela allt. Kanon spelat, sjunget. kanon text, kanon låt.
Väl värt att göra en ny mix på, den kan bli ännu bättre. Det suveräna basliret skulle må bra av lite mindre kompressor. Och baskaggen var lite bumlig i mina hörlurar. Väldigt trevligt att höra er spela! :P
Och visst fan var Elvis livsfarlig! Är fortfarande, liksom John.
asti:
Skitbra låt med fina soloprestationer och kanonfin sång!
På några ställen kanske lite mycket compression och kanske också lite dist,
men det köper jag utan vidare för att det är så bra framfört!
Lycka till med USA-"turen" och gott nytt musik-år! Hoppas du återkommer till KR!
/Asti
ydderF:
Tusen tusen tack, kjära landsbrödre! Det värmer om hjärtat ;)
Stefan,
Jo du, jag tränger såvisst en textskrivare!
Jag skriver kanske en såhär text i året, mens du lirar av dig en om dagen!!! :angry:
Det är orättvist :wacko: ;)
EQ,
det hade varit något, om Lennon tog imot oss vid Perleporten :)
Hogge,
snällt av dig att lyssna och kommentera ändå. I will!! ;) :)
Håkan,
jag kan bara säga AMEN til dina ord ang. live inspelning där.
Det finns, mina damer och härrar, inget bättre sätt att gjöra musik!
Men värkligheten är ju at man har inte råd att gjöra det varje gång man vil testa en låt..
Asti,
helt klart för mycket compression här ja :) Som jag sa, detta är mixad innan jag blev med på KR.
God Jul och Gott Nytt År ti dig också. I'll be back! ( til mångas skräck ;))
Kanske jag skriver en liten diary om min resa där borta. Vi får se ;)
Emulator:
Detta gillade jag mycket! bra låt, bra spel, framförallt då gitarr och orgeln, grymt!
Jag gillar att sången ligger så in your face i början, rätt framför alla lager av musik, och att den komprimerar upp alla små smack o stavelser, konsonnter och så. tycker det är skitsnyggt.
Visst kanske mixen kan förbättras som du skriver, men jag tycker absolut inte det är nödvändigt. allt jag vill höra framträdera riktigt bra, och låten, arret och stämningen i låten bär fram den så man tänker inte så mycket på detaljer.
bra!
Safe flight -und gute landung :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida