Forum > Färdiga produktioner
My dear
MaxB:
Suttit och harvat runt (på riktigt, eller hur Eko ;)) och samtidigt lyssnat.
Skönt gung bra röst bra melodi, låter universiellt riktigt. Man kan ta till sig det här i Afrika, Sydamerika, Balkan, kort sagt på många platser. Första gången jag hörde låten innan din sång kom igång började jag sjunga på en melodi som också passar in i gunget men nu kommer jag inte på hur jag sjöng. Å andra sidan finns det hur många melodier somo helst som passar till dessa två ackord.
Som idé tror jag på att du lyssnar på låten utan nuvarande sång men på låg volym, med stängd dörr mellan dig och högtalarna, och lyssnar i huvudet efter flera melodier. Jag tror att det blir skitbra att kombinera två helt olika melodier växelvis i låten. Egentligen skulle en duktig sångerska från det djupaste Afrika sjunga den andra melodin, men vi får ju oftast ta vad vi har och sjunga själva. Kanske dessa melodier / texter kan sjungas samtidigt också. Det tror jag på, testa!!!
zorrow:
Bra! Det här funkar ju! Har inte hört tidigare versioner men det här låter som "orginalet". Fram med sången och lite mer botten i den så att den får välförtjänt plats och värme i mixen.
Edit: Sången halkar lite på " I wan't to see" Men det är bara att köra en vända till :rolleyes:
Gurano:
Musiken innan sången gör att jag landar i Afrika - jag saknade dock en sokousgitarr. Lägger du på en sådan så blir musiken tipptopp (enligt min smak :)). Men då skulle nog en annan sång tarvas. Soukousmusik har ett härligt gung.
Ha det
Gurano
equality:
Mysigt! Spara Handklappet till reffen. Korta introt. En afrogura som gurano är inne på kan va nåt! Ska bli kul att följa denna.
Tokai:
Svängigt. Gillar skarpt gitarren som kör samma riff all over again.
Påminner om nån låt som jag inte kan få fram just nu.
En sångstämma, lite lägre vore coolt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida