Forum > Färdiga produktioner

My dear

<< < (3/9) > >>

Wernborg:
Roligt med engagerade kommentarer. MaxB, den där att lyssna med stängd dörr var annorlunda får jag säga.  :D

Handklappet var det första jag gjorde i låten. Det gav allt det andra. Tyvärr är det i stort sett det enda percussiva i rytmsektionen. Tar jag bort det i verserna är det bara bastrumma kvar, men det kanske räcker. Ska absolut testa.

Nån som har lagt märke till "shakern". Orkade inte plocka fram rassellådan så jag gnider handflatorna mot varann. Funkade förvånansvärt bra tycker jag.

Ang. afrogura så är tanken att jazzburken ska få filla lite här och där samt sola lite på slutet.

Återkommer...

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.12.2009, 01:14:19 ---Roligt med engagerade kommentarer. MaxB, den där att lyssna med stängd dörr var annorlunda får jag säga.  :D

--- Slut citat ---

Har hört att det är fler på KR som praktiserar den i olika former. En annan variant är att enbart lyssna i lurar och lägga hörlurarna på bordet, samtidigt som man är på annan plats i rummet.
Testa med öppna sinnen - så kan du se - vad det kan ge...

asti:
Sångmässigt tycker jag det är bra! Kören kunde höjas en aning.
Däremot tycker jag kompet i versen är lite för "hoppigt" på något sätt!
För många instrument som spelar likadant!
Kunde inte en gitarr eller banjo ligga kvar med ett snabbt plock hela tiden
för att få lite mer "flyt"?
/Asti

spacetrucker:
Jep, jag gillar åsså gitarren som kör samma riff om och om igen. Håller med de andra att handklappen kunde sparas till refrängen... eller nåt :unsure:.
Angående sången, kom genast att tänka på Sony Bono (Sony å Cher). Kul låt :D.

Space

Kenta K:
Hehehe vilken överraskning. Lyssnade på denna medans jag skrev julkort hehe.

Produktionen tycker jag är bra. Jag håller med mike om den lite tjatiga klapp, klappklapp, klapp. klappklapp. Men det kanske är för att vi är för fina och för att vi lägger låten under extrem undersökning. :)

Tycker låten är skön och med lite mix o trix skulle jag kunna spara den. Men det är något som fattas. Då jag inte är expert på detta området kan jag inte säga vad.  Men absolut kompetent!   :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion