Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - El pueblo unido
Marruschkka:
--- Citat från: asti skrivet 17.12.2009, 21:29:41 ---Har lyssnat på denna tidigare och tycker att den inte ger ett lika rörigt intryck längre!
Fina gitarrer och inlevelsefull sång av Marre! Tror att du kunde renodla gitarrerna ytterligare en aning
för att få en lite bättre struktur i låten. Kul låt med lite oväntade instrument och skön rytm!
Varför inte lägga in ett mellanparti där du "lugnar ner" låten till kanske enbart det akustiska gitarrtemat
och sedan drar igång ett varv till? Då kommer du nog upp i en normal låtlängd - om du nu vill det....... :unsure:
Sången är lagom nivå på nu, var lite för stark tidigare.
Gammal Hoola-fantast som man är går man igång på så´na här "kampsånger"!
/Asti
--- Slut citat ---
Jag är oxå Hoola-fantast..så det här funkade jättefint för mej oxå, en riktig nostalgi-tripp..hihi..kul att vi är fler :D
Tack Asti..visste väl det ;)
/Marre
equality:
Impad över att du skriver så olika verk. Redan i öppningen här känns det här ljuva 70-talet. Fin känsla i Marres röst som precis i början låter som hon sjunger en annan låt, nåt brasilianskt som var poppis för en massa år sedan. Som gammal chileaktivist väntade jag mig un pueblo unido jamás será vencido men här blev det något annat. Latinamerikanskt likväl. Det är snyggt, lite avigt som det skulle vara då. Ganska originella harmisar.
Tokai:
Tror låten behöver ett stadigt beat, trummor, slagverk å så, det finns ett stort hål i låten som verkligen ropar efter snabba percussions. (tycker jag)
Det finns en ny version i mitten av tråden - samma som den ibörjan?
Basen känns lite obestämd, kanske gör den för många figurer? Hellre kanske ett stadigt tryck på varje fjärdedel.
Gitarrspelet är latinamerikanskt unikt. Bra. Och i sången finns svada, engagemang. Inte för att jag vet det handlar om, men ändå
Kul med annorlunda musik, etno eller vad det heter.
Gurano:
--- Citat från: equality skrivet 18.12.2009, 18:16:11 ---Impad över att du skriver så olika verk.
--- Slut citat ---
Ähhhh man gör så gott man kan. Har haft tur än så länge - men ett stort tack ska du ha :wub:
--- Citat från: equality skrivet 18.12.2009, 18:16:11 ---Redan i öppningen här känns det här ljuva 70-talet. Fin känsla i Marres röst som precis i början låter som hon sjunger en annan låt, nåt brasilianskt som var poppis för en massa år sedan. Som gammal chileaktivist väntade jag mig un pueblo unido jamás será vencido men här blev det något annat. Latinamerikanskt likväl. Det är snyggt, lite avigt som det skulle vara då. Ganska originella harmisar.
--- Slut citat ---
ja utan Marres sång skulle jag inte klara mig i detta stycke :)
Gurano:
--- Citat från: Tokai skrivet 18.12.2009, 19:51:07 ---Tror låten behöver ett stadigt beat, trummor, slagverk å så, det finns ett stort hål i låten som verkligen ropar efter snabba percussions. (tycker jag)
Det finns en ny version i mitten av tråden - samma som den ibörjan?
Basen känns lite obestämd, kanske gör den för många figurer? Hellre kanske ett stadigt tryck på varje fjärdedel.
Gitarrspelet är latinamerikanskt unikt. Bra. Och i sången finns svada, engagemang. Inte för att jag vet det handlar om, men ändå
Kul med annorlunda musik, etno eller vad det heter.
--- Slut citat ---
Beat - nja därom tvistar de lärde å mina lärda säger att det bör vara off beat ;)
Numer är det samma version i mitten som i början (bör kanske ta bort den mittersta länken ???)
Kul att du gillar trots allt ;)
Tack
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida