Forum > Färdiga produktioner

Håkan Nilsson "Vind för våg"

<< < (7/7)

Asti:
Det är en bra låt, med fin text och den funkar bra även elektriskt!
Trummorna är lite statiska - skulle vilja haft lite mer variation på dom.....
Skönt gitarrsolo!
/Asti

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Asti skrivet 09.09.2018, 12:56:53 ---Det är en bra låt, med fin text och den funkar bra även elektriskt!
Trummorna är lite statiska - skulle vilja haft lite mer variation på dom.....
Skönt gitarrsolo!
/Asti

--- Slut citat ---
Det är ju riktiga ak trummor, mestadels en loop med lite pålagda extra cymbaler. Att göra om dom efteråt är nästan omöjligt så det får vara. Det blir i alla fall mycket bättre än det jag gjort med programmerad trummaskin. För det mesta i alla fall. Önskar jag kunde sjunga så här lätt på "Be my baby". Märkligt.

Håkan Nilsson:
Gjorde ännu en version av denna låt som jag skrev på 90-talet nån gång. Gitarren är live låten igenom på filmen, sången är mygel playback, jag fick så mycket slask från vrålgitarren annars fast jag hade stärkaren utanför rummet. För att luras att även sången är live så svamlar jag lite i micken både före o efter låten. I låten är micken mutad. :) Här hade jag tur o lyckades jamma mig igenom hela låten utan kalkoner o goofar på gitarren. Synd med de här livefilmerna är att jag inte kan "åka med" o mixa nivåerna efteråt, speciellt leadsången skulle behöva justeras lite upp o ner, men den tekniken har jag inte.  B) Ljudet tappar jag direkt från masterkompressorn efter digitalportan, kameran tar upp det via XLR kontakter som Wave ljud.

Plinka:
Snyggt lirat! Skön låt du skrivit också  :D

Marruschkka:
Avspänt och skönt lunk i den här fina låten.

Du har en härlig röst!

Gillar :D

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion