Forum > Färdiga produktioner

Håkan Nilsson "Vind för våg"

<< < (3/7) > >>

equality:
Ödsligt, nära och eftertänksam låt som i ackordgångarna påminner starkt om Neil Youngs Like a Hurricane. Inget som stör mig. Gillar't!
Välkommen förresten att kommentera i andras trådar!  :)

asti:
Låter väldigt rent och snyggt! Härligt ljud i gitarren och snyggt munspelande!
Sången tycker jag nog också är känsligt, men återhållsamt framförd - kanske kunde varit lite närmre för mer intimitet...?
Inga oväntade harmonigångar eller så, men stämningsfullt och snyggt framfört och inspelat!
Hur får du till det här sköna gitarrljudet? Vad har du för gitarr? Vad använder du för mick, preamp etc?
/Asti

Kon-Trollet:
grrr  :angry: funkar inte att spela upp hos mig - nån som har nån idé om varför det ofta blir så här för mig ?

händer hela tiden med MaxB:s alster här på forumet, och nu även här alltså.  :(

och om jag tankar ner låten så vägrar mediaplayer spela upp den med ursäkten " känner inte till filtypen (.mp3)....mycke märkligt... :unsure:

Tokai:
Som andra redan sagt, snyggt ljud på en akustiska gitarren. Bra balans mellan sång, munspel och gura.
Kompet har ett bra flyt. Känns som att inget övrigt behövs.
Bra förklaring du ger till morgonte.
När du skriver: "som en andhämtning mitt i en konsert där det mesta är rena råöset."
betyder det att du spelar ute mycket eller är det bara en liknelse?

MaxB:

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 11.12.2009, 14:22:47 ---grrr  :angry: funkar inte att spela upp hos mig - nån som har nån idé om varför det ofta blir så här för mig ?
händer hela tiden med MaxB:s alster här på forumet, och nu även här alltså.  :(

--- Slut citat ---

Säger bara en sak... Ubuntu  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion