Forum > Demolåtar
morgonte: Glada sånger (om att dö)
morgonte:
Tack, ydderf, Emulator, cykeln och Eko för bra förslag och uppmuntrande tillrop! Jag tar till mig och funderar över alla idéer! :)
--- Citat från: cykeln skrivet 10.12.2009, 08:29:35 ---Skita ner pianot, dålig majs-whiskey på rösten och trombon
Kanske en ljus barnkör mot slutet
--- Slut citat ---
Det känns som jag har betydligt närmare till barnkören än whiskey-rösten.... :( ;)
--- Citat från: Eko skrivet 11.12.2009, 00:58:43 ---Som pianist kan jag bara hurra för liret - mycket bra.
--- Slut citat ---
Tack! :wub:
freddy:
Mysig låt och bra piano-lir.
Jag tycker att det självfallet ska vara AH-körer på refrängerna i bakgrunden, samt stråk.
Sen borde kompbandet komma in på andra versen och köra klart resten av låten med pianisten :)
SYNTH:
Jag gillar detta förvisso sorgligt, tycker det funkar som det är nu med bara piano till inte fel det heller! :)
Alatar:
Hej!
Fin visa, med fina harmonier och melodi och bra pianospel.
Påminde mig lite om fransk "chanson". :-)
Det enda som störde mig lite var att du sjunger lite *för* stackattoaktigt på den, ibland. Tonen dör liksom lite för tidigt, för min smak. Skulle vilja att du binder tonerna lite mer när du sjunger.
Men ingen annan verkar ha anmärkt på det, så det kanske är mer personlig smak eller ngt. -_-
Du skulle kunna lägga till lite försiktigt slagverk. Men egentligen tycker jag det funkar som det är.
morgonte:
Freddy, SYNTH och Alatar!
Tack för fina förslag och uppmuntrande kommentarer! Som sagt, jag kontemplerar alla förslag - även om jag sen skulle göra något helt annat än det ni föreslagit har era förslag varit till hjälp för mig, genom att få mig att fundera utanför mina vanliga banor! Mycket värdefullt! :)
--- Citat från: Alatar skrivet 11.12.2009, 20:29:38 ---Det enda som störde mig lite var att du sjunger lite *för* stackattoaktigt på den, ibland. Tonen dör liksom lite för tidigt, för min smak. Skulle vilja att du binder tonerna lite mer när du sjunger.
Men ingen annan verkar ha anmärkt på det, så det kanske är mer personlig smak eller ngt. -_-
--- Slut citat ---
Jag har faktiskt funderat på just detta :). Tänker försöka hålla ihop fraserna bättre på den färdiga sången.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida