Forum > Färdiga produktioner

Emu: Opening Speech

<< < (12/18) > >>

Emulator:
Tack! Ja, ingen direkt tillfällighet att det liknar zooropa  ^_^ Alltid gillar U"s gitarrmusik, och Mark Ellis (Flood) är min favoritproducent tror jag, så när han gör musik ihop med U2 så måste det ju bli speciellt -och det blev det!

Skitroligt att få så bra feed på denna låt, och jag håller med angående stämmorna, skall se över allihop.

Hur blir du inte klok på breaket? Låter knepigt/Skit/krystat/fel ? :D

tack för lyssning och kritik bengan !

freddy:
Jag gillar ljudet av den hårt komprimerade basen :D Snyggt.

Sen tycker jag att detta känns som rätt tonart nu. Dock är det lite slirigt än, men helt klart bästa versionen hittills. Några ställen jag tycker är för extrema är "another" och "bother". Alltså på samma ställe i melodin, jag tror du sjungit konstigt där på tidigare versioner med. Tips att se över dom ställena lite mer, så dom blir safe :D

Jag gillar stämman på refrängen med, känns rätt. Första refrängen tyckte jag dock att den lät lite feg? som att du inte tog i ordentligt, senare blev det mycket bättre, mer tryck i kanonen.

Har sagt det förut, säger det igen. Skön röst har du!

Partiet under solot där, det nya sångpartiet, vet jag inte om jag tycker det behövs, det är sång hela tiden nu egentligen. Sen var det ganska slirigt med. Fick inget grepp om det nu faktiskt.

Gillade ditt yeah eller vad du nu sa intill första breaket efter refrängen, kändes helrätt det med.

Denna förädlas ständigt, du går åt rätt håll och det känns nära nu, riktigt bra blir det.

freddy:

--- Citat från: Emulator skrivet 20.12.2009, 13:29:16 ---sitter och leker med gitarren

funkar detta som verstugg tro? lite glidning så nu, men går kanske att nöta ett par hundra gånger till. Helt chockad över att kunna dämpa strängar någorlunda medvetet hittills :lol:

senaste hela versionen i trådhuvudet, och lite versgitarr och introdito nedan:

vers
[mp3=200,20,0,center]http://www.perfectbounce.se/nygura.mp3
[/mp3]

intro
[mp3=200,20,0,center]http://www.perfectbounce.se/nyguraintro.mp3
[/mp3]

--- Slut citat ---

Versliret blev jag riktigt impad av, låter skitbra!! Riktigt bra mannen, its a keeper!

Kanske en lätt kort delay på slingan?

Bengan_gbg:
Sticket är nog för svajjigt - det är nog det - behöver vara lite mer distinkt även om det är lugnare...

Emulator:
tackar freddy :D

men va i hela glödheta, jag som tyckte de va sån bra feeling på det där orden som är för dåliga :(  Otack är... :D :D

Jag antar att det kan bli lite k ill my darlings angående nya sångpartiet. Faktiskt så föddes låten med falsetten där, och nu lyckades jag äntligen få dit den...

men jag får lyssna med fräscha öron igen helt enkelt.

Fegheten i första reffen tror jag kommer ifrån att jag sjöng den igår natt, och va rädd för ljudläckage mot övriga huset, kan vara så :D

Tack för oavbruten peppning och bra feedback freddy, uppskattas riktigt mycket.

påt igen... :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion