Forum > Färdiga produktioner

Emu: Opening Speech

<< < (11/18) > >>

Emulator:
sitter och leker med gitarren

funkar detta som verstugg tro? lite glidning så nu, men går kanske att nöta ett par hundra gånger till. Helt chockad över att kunna dämpa strängar någorlunda medvetet hittills :lol:

senaste hela versionen i trådhuvudet, och lite versgitarr och introdito nedan:

vers
[mp3=200,20,0,center]http://www.perfectbounce.se/nygura.mp3
[/mp3]

intro
[mp3=200,20,0,center]http://www.perfectbounce.se/nyguraintro.mp3
[/mp3]

perrra:
Detta låter poppigt, modernt "poppigt electroniskt" på nåt sätt.
Skitbra prodd och alla instrument är faktiskt helrätt till själva musikstilen, låter ypperligt bra!

Har några grejer JAG skulle vara extra noga med för att få det till en "Komplett och färdig produkt"

1) Sång, nån med en jävla bra och tight pipa skulle sjunga in, alternativt att du sjunger in och gör alla stämmor+eventuell kör extremtight, för det är nåt jag reagerade på direkt, sången låg först lite i skymundan, den var alldeles för otydlig för min smak, sen kommer det in några understämmor/överstämmor "lite när som helst" typ, och ena stämman håller ut längre än mainleed osv, sånt är jag allergisk mot :)   påminner igen om att detta är min personliga åsikt, vill du att det SKA vara så låten ska låta, så är det för mig ok men såhär skulle jag göra.
Tighta till sången, och lägg alla stämmor i samma linje, tighta till den mot leadsången.

2) Beatet ..  det är nån loop jag tycker är för HÖG i beatet/mixen,  virvel/claps, kick ligger perfekt, men det är looparna eller nån loop som är för hög tycker jag, den tar på tok för mkt plats, kan vara den som stör ut sången kanske?

Annars är detta riktigt bra !!!

MVh
Marcus

hogge:
Jag har lyssnat på detta några gånger nu (och även kommenterat den tidigare)
Gitarrerna, vilket Du ville att jag skulle kommentera, låter ruskigt snygga.. Du har fått till ett riktigt tjusigt U2-sound där, och jag är ju (som bekant kanske) oerhört svag för U2 & inte minst The Edges gitarrspel. Grattis!

Vad gäller sången så kan jag ju höra att Den har gjort stora framsteg efterhand. Men där finns fortfarande några svajiga partier. Samtidigt så kanske den här stilen (som jag inte riktigt känner) ska ha den typen av sång? Jag tycker man kan höra det på flera stora etablerade artister likaså..

För övrigt är det en bra låt som är lätt att tycka om..

Emulator:

--- Citat från: perrra skrivet 20.12.2009, 17:45:24 ---Detta låter poppigt, modernt "poppigt electroniskt" på nåt sätt.
Skitbra prodd och alla instrument är faktiskt helrätt till själva musikstilen, låter ypperligt bra!

Har några grejer JAG skulle vara extra noga med för att få det till en "Komplett och färdig produkt"

1) Sång, nån med en jävla bra och tight pipa skulle sjunga in, alternativt att du sjunger in och gör alla stämmor+eventuell kör extremtight, för det är nåt jag reagerade på direkt, sången låg först lite i skymundan, den var alldeles för otydlig för min smak, sen kommer det in några understämmor/överstämmor "lite när som helst" typ, och ena stämman håller ut längre än mainleed osv, sånt är jag allergisk mot :)   påminner igen om att detta är min personliga åsikt, vill du att det SKA vara så låten ska låta, så är det för mig ok men såhär skulle jag göra.
Tighta till sången, och lägg alla stämmor i samma linje, tighta till den mot leadsången.

2) Beatet ..  det är nån loop jag tycker är för HÖG i beatet/mixen,  virvel/claps, kick ligger perfekt, men det är looparna eller nån loop som är för hög tycker jag, den tar på tok för mkt plats, kan vara den som stör ut sången kanske?

Annars är detta riktigt bra !!!

MVh
Marcus

--- Slut citat ---

Ja det är ju den där (%()%(/) sången ja. Vill ha det lite personligt i uttrycket, men då blir det svajigt, och om jag sjunger slätt o gulligt blir det oftast bra pitch, men genomtråkigt.

Håller med dig om dubbarna o så, är väl så att när man inte är sångare tar man gärna första bästa tagningen som inte lät skit. Trumlooparna som du påpekar där måste jag se över, bra tips!

Skall försöka ordna sången ett par vändor till innan den läggs ut på entreprenad :D

Skitkul att du gillar låten och arret i övrigt!

--- Citat från: hogge skrivet 20.12.2009, 18:49:38 ---Jag har lyssnat på detta några gånger nu (och även kommenterat den tidigare)
Gitarrerna, vilket Du ville att jag skulle kommentera, låter ruskigt snygga.. Du har fått till ett riktigt tjusigt U2-sound där, och jag är ju (som bekant kanske) oerhört svag för U2 & inte minst The Edges gitarrspel. Grattis!

Vad gäller sången så kan jag ju höra att Den har gjort stora framsteg efterhand. Men där finns fortfarande några svajiga partier. Samtidigt så kanske den här stilen (som jag inte riktigt känner) ska ha den typen av sång? Jag tycker man kan höra det på flera stora etablerade artister likaså..

För övrigt är det en bra låt som är lätt att tycka om..

--- Slut citat ---

Svajigt skall det nog inte vara..lite vibrato o glitchar kan man ju vilja ha, men jag hatar svaj :lol: Får se om jag kan få till det riktigt bra nån gång. Det blir så himla lätt värde-/kön-/uttrycks- och hopplöst genomtråkigt när jag ligger och safear on pitch, men när jag försöker få mer känsla så svajar det. svårt som attans! KUl dock att du tycker det gått framåt!

Tack för gitarrkommentarer, ännu ett ämne som jag är totalt ute på gungfly när jag provar....

Tack rockern!

Tack för bra kritik grabbar!

Blir väl nån vända till här då :)

Bengan_gbg:
Har lyssnat några gånger nu och jag tycker fan det popsvänger på ett skönt sätt. Får OMEDELBARA  vibbar av i princip hela U2´s "Zooropa" och det är nog knappast ngn tillfällighet. Snyggt arrat o lirat - sången är överlag bra tycker jag - kanske borde det tightas till lite mellan stämmorna? Är det ngt jag inte blir klok på så är det breaket vid 2.30.....

Idiotsnyggt intro!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion