Forum > Färdiga produktioner
Emu: Opening Speech
Emulator:
Tack eq!
Näst intill perfekt? wow :) Jag har så svårt att "döma mig rättvisst" vad det gäller sång, tycker allt låter märkligt, men denna är jag överlag riktigt nöjd med.
Jag va så förbannat less på omtagningar så jag lät sångstämman vara kvar som den är där, men det skall tas om så att det åtminstone är samma text :lol:
Tack för lyssning eq, man blir ju glad att läsa sånt här :)
Någon/några med mer sypunkter på mix/arr eller dylikt?
Emulator:
Man skall spika medans träet är...varmt?
Så jag satte igång med följande förändringar:
- tagit om diverse dubbar på oktavsången
- lagt till riktig ooh-ahh-kör på vers två och dragit ner synthkören för att ge plats
- okaverat "de-fi-ni-tion" innan solo
- nytt sångparti under solo
och lite nivåer.
För mig känns det som lite småfix kvar med en dub som jävlas, sen gitarrerna då...
...men sen är det kanske dax för slutmix ? :huh:
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/OS13.mp3[/mp3]
http://www.perfectbounce.se/OS13.mp3
Marruschkka:
Här har hänt saker hör jag :D
Stort plus för oktavsången, falsetten på gitarr-solot..sen finns det ett ställe där du har ett störtskönt uttryck i rösten..från 1:40..riktigt kaxigt B)
En stor skillnad detta mot det jag hörde från dej för nån vecka sen bara..woow..trägen vinner..men det visste man ju ;)
Du får 10 av 10 points av mej för stark låt, snygg ljudbild samt fina stämmor, denna har redan landat i min mp3-spelare..jag ser den som komplett :rolleyes:
/Marre
cykeln:
Nu har du fått igång verkstan på en ny växel hör jag.
En skön förening av pop/dansgolv/maskinrock
Bra sång nu
+ på det snajsiga slutet
En taggtrådsgura så är du hemma
Emulator:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 20.12.2009, 12:15:17 ---Här har hänt saker hör jag :D
Stort plus för oktavsången, falsetten på gitarr-solot..sen finns det ett ställe där du har ett störtskönt uttryck i rösten..från 1:40..riktigt kaxigt B)
En stor skillnad detta mot det jag hörde från dej för nån vecka sen bara..woow..trägen vinner..men det visste man ju ;)
Du får 10 av 10 points av mej för stark låt, snygg ljudbild samt fina stämmor, denna har redan landat i min mp3-spelare..jag ser den som komplett :rolleyes:
/Marre
--- Slut citat ---
vad svarar man på det? TACK som fan marre!!! :wub:
--- Citat från: cykeln skrivet 20.12.2009, 12:30:40 ---Nu har du fått igång verkstan på en ny växel hör jag.
En skön förening av pop/dansgolv/maskinrock
Bra sång nu
+ på det snajsiga slutet
En taggtrådsgura så är du hemma
--- Slut citat ---
Ja, faktiskt är sista "tonen" (egentligen en trumma genom åt helskotta för mycket effekter) det jag är mest nöjd med själv. tycker det är ett sånt skönt "fel" slut, som en cliffhanger, det är som att bli bromsad av en smäll i solar plexus när man springer till kaffeautomaten eller något. Luften går ur?
Tackar dig för fina ord cykeln, skall se över gitarrerna såklart :)
:wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida