Forum > Färdiga produktioner

Emu: Opening Speech

<< < (7/18) > >>

Tokai:
Synpunkter på arr och mix, alltså.
Måste ändå säga att melodin är bra och texten intressant, kul tema
Sången med oktavstämma hör man väl inte så ofta? Kommer att tänka på 80-tals gruppen The Squeeze.
Fast de två sångstämmorna är nog inte så tajta, tyvärr.
Ang arr så tycker jag att det är för mycket som är igång hela tiden. Mot slutet plockar du ner det, det är bra, och allra sist, i slutet, hände nåt intressant. Det skulle jag vilja ha mer av i olika portioner i låten.
Mixen är väl ok, men återigen mycket som händer och lite svårt att urskilja allt
Ojdå - det fanns en version till...
Här låter det lite poppigare på nåt sätt och tydligare. Nu också mycket högre sång, bra men tyvärr rätt så halvfalskt. Och sen lite för torr. Och så försvann den unisona stämman.
Men - bra driv i låten och den fastnar i huvudet

Emulator:

--- Citat från: freddy skrivet 11.12.2009, 10:30:22 ---Haha, senaste var mer rolig än ett steg till ja. :) Kul att du bjuder på det.

Svårt att avgöra om den nya tonarten funkar, eftersom det blev en aning ur fokus. equality har en poäng. Men det är nog en bra idé att hitta ett mellanting mellan oktaverna i första versionen.

Kul att du jobbar så aktivt med din låt, här händer det nya saker varje dag :)

--- Slut citat ---

Haha, ja, man måste ju bjuda på sig :D  Skall testa några tonarter till idag, eventuellt utan skånska inslag.

Ja, är kul att det händer nåt :D

--- Citat från: jonnerstone skrivet 11.12.2009, 10:49:24 --- :lol: Tackar för den passningen....det är aldrig försent att konvertera till skåning  :)

Svårt det här........på ett sätt så tror jag att den har tonarten passar din röst bättre....blir lixom mer rasp och härliga ingångar. Å andra sidan så försvinner lite av känslan i själva låten. Vettefan alltså........... Jag vill nog höra en version av originaltonarten med feta guror och en sång som sitter som en smäck med 3000 kilo attityd.

Ödmjukast

En stockholmsskåning

--- Slut citat ---

Mm. ja, kanske är så?  Tror nog att jag kan gå upp en tonart (nu var det ju fem halvtoner) så att det blir lite mer styrfart, labmöjligheter med rösten och möjlighet till lite attityd.

skall se hur det blir :D

Ödmjukast

En Fejkskåning

Emulator:

--- Citat från: Tokai skrivet 11.12.2009, 19:44:54 ---Synpunkter på arr och mix, alltså.
Måste ändå säga att melodin är bra och texten intressant, kul tema
Sången med oktavstämma hör man väl inte så ofta? Kommer att tänka på 80-tals gruppen The Squeeze.
Fast de två sångstämmorna är nog inte så tajta, tyvärr.
Ang arr så tycker jag att det är för mycket som är igång hela tiden. Mot slutet plockar du ner det, det är bra, och allra sist, i slutet, hände nåt intressant. Det skulle jag vilja ha mer av i olika portioner i låten.
Mixen är väl ok, men återigen mycket som händer och lite svårt att urskilja allt
Ojdå - det fanns en version till...
Här låter det lite poppigare på nåt sätt och tydligare. Nu också mycket högre sång, bra men tyvärr rätt så halvfalskt. Och sen lite för torr. Och så försvann den unisona stämman.
Men - bra driv i låten och den fastnar i huvudet

--- Slut citat ---

Vet du, det är faktiskt det jag är mest nöjd med i hela låten -den sista "smällen". BLir nån cliffhangereffekt som jag gillar :D

SÅngstämmorna är bara där för jag sjöng in en massa olika när jag va sjuk, och sen version två så hade jag fortfarande halstrassel, fast lite bättre (om än inte bra) sång.

Skall se om jag kan får till ett lite mer urbenat arr som du säger, och lite mer saker som bryter av... fast hade tänkt att göra en rak popdänga, som inte blir över sju minuter som alla mina andra eländen brukar sluta.

Kul att du gillar låten -då är det ju bara arret kvar! :D Och sången, men jag hoppas kunna fixa allt.

Tack för bra feedback Tokai!

MaxB:

--- Citat från: Emulator skrivet 11.12.2009, 01:18:16 ---På tal om sång, och att falla.
Jag bjuder på denna tagning, i letandet av tonarter. Fortfarande halsrassel, satte mig i studion, transponerade och sjöng.
VARNING: Lyssning sker på egen risk
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/ohmaestro1.mp3[/mp3]
http://www.perfectbounce.se/ohmaestro1.mp3

--- Slut citat ---

Inte illa men samtidigt... Jag hörde först denna version
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/ohmaestro1.mp3[/mp3]
och sen
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/OS11.mp3[/mp3]

Låten känns bättre och bättre efter några lyssningar och den går att göra i massor av versioner. Gillar verkligen versionen med solot efter lugna partiet mest men hör samtidigt att den inspirerar till tolkningar, roligt!

Emulator:
tack!  två spår nu, en poppig o en lite mer U2-ig.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion