Forum > Färdiga produktioner

Emu: Opening Speech

<< < (5/18) > >>

freddy:
Lyssnade på version 2 nu! Nya arret funkar riktigt bra tycker jag, även sången har kommit upp ett par snäpp. Du är helt klart på väg åt rätt håll, allt blev bara bättre i version 2. Inte så mycket kvar va?

Emulator:

--- Citat från: Alatar skrivet 10.12.2009, 00:00:06 ---Hej!

Tänkte först och främst fråga: Vad är det för kör/instrument, som du använder i allra början på din senaste version (OS11)? Låter schyst!

Och vad jag tänkte på är att ljudvolymen på introt är för lågt. Jag blev nämligen lite "chockad" när trummorna och sången satte in, eftersom det var så högljutt, jämnfört med introt. Så höj gärna ljudvolymen på hela introt, om du frågar mig.  :)

--- Slut citat ---

Kören kommer från logic! Skall se över volymen på introt, eller ska väl se över hela introt egentligen.

tack för input!

--- Citat från: cykeln skrivet 10.12.2009, 09:29:26 ---Härligt att du är tillbaka!  :wub:
och det här talade till mej.
Mycket omedelbar och chatchy låt - nästan radiovänlig - kul tycker jag!
Bra sång (v2) - du skulle ev kunna ta upp den ett par varv mot slutet
Maskinparken välsmord och i högform samt rätt inställd för låten
Lite Edge-gura på den här så är du framme - tycker din egen är åt det hållet och helt ok
Tror jag gillade introt på ver 1 bättre - kanske med något högre volym

--- Slut citat ---

tack för välkomnande :)

Gitarrer, sång och intro skall ses över som sagt...så vi får se. Skitroligt att du gillar :)

Tack för synpunkter!

--- Citat från: freddy skrivet 10.12.2009, 12:41:40 ---Lyssnade på version 2 nu! Nya arret funkar riktigt bra tycker jag, även sången har kommit upp ett par snäpp. Du är helt klart på väg åt rätt håll, allt blev bara bättre i version 2. Inte så mycket kvar va?

--- Slut citat ---

Tack mannen! Nja, nu närmar jag mig nån slags avslut kanske ;)

Eddi:
Tänkte p=recis skriva att jag gillar Phil Colins-rösten me=n att den var för vek och låg för m=ycket i bakgrunden när jag såg att det fanns en verre till. UTAN Phi=l Colins! Vet =inte vad jag ska tycka nu bara för det=.... Arret bra, r=ytmen bra etc. me=n f*n jag saknar =Phil Collins...

Emulator:

--- Citat från: Eko skrivet 10.12.2009, 20:27:21 ---Tänkte p=recis skriva att jag gillar Phil Colins-rösten me=n att den var för vek och låg för m=ycket i bakgrunden när jag såg att det fanns en verre till. UTAN Phi=l Colins! Vet =inte vad jag ska tycka nu bara för det=.... Arret bra, r=ytmen bra etc. me=n f*n jag saknar =Phil Collins...

--- Slut citat ---

...tack? :lol:

Så, jag försöker ta i lite en oktav upp på en version då? :D

Kul att du gilar arr och rytm :D Skall se on det kan bli phillyvibes!  Tack!

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.12.2009, 21:14:09 ---men är jag på rätt väg?

--- Slut citat ---

Absolut! Sången mycket bättre nu. Hamnar för mycket i bakgrunden efter gitarrsolot som jag antar skall hanteras av en viss herr W framöver?
Det slår mig återigen hur säkert du hanterar synthrattarna. Övergångarna vid ex-vis 01.27 och 02:24 är ju hur tuffa som helst. Det där stora soundet
behärskar du också och jag tänker på Tears for Fears.   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion