Forum > Färdiga produktioner

Emu: Opening Speech

<< < (4/18) > >>

MaxB:
Känns som att det skulle passa med en sångare som skulle ta ut svängarna mycket ohc även skrika och gråta.
Före lugna partiet skulle en skrikande sångare sitta som en smäck!

Light Head:
Bra låt, bra drag,, men känns nästan lite för "enkel" ibland, lite för mycket radiopop?? Dock helgrymt med lite goa syntar! Sången är helt ok, tenderar att bli lite småsur här och där, men det är ju bara att ta om ,, om ,, om igen.. :-)   

I övrigt, tralligt, snällt och insmickrande på många sätt. Men det är en bra touch av personlighet iom din sång!

yssnade igen, och jag tror att "surheten" beror på att sången inte hänger med i tonerna över allt. Jag är sjukt kass på att beskriva märker jag,, hoppas att du förstår.

Emulator:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.12.2009, 19:07:40 ---För att få rätt perspektiv på saker och ting; harmonierna tilltalar mig inte alls. Kan ju vara jag som är trångsynt eller nåt, det är liksom inte viktigt, men å andra sidan: du har en jävligt bra röst, även om det kan tas om här och var.
Nog med personliga åsikter ;)

Det är svårt att komma med nåt konstruktivt, jag hade iofs kunnat tänka mig stråk från andra versen. liksom mattor av mellanhöga celli. Kanske även nåt slags extra melodi av nåt slag utan att göra det "komplicerat". Beatet är skönt.

Återkommer ;)

--- Slut citat ---

Du är nog inte trångsynt, det är väl så att ibland tycker man det är skit och inget :D :D  KUl att du gillar rösten "som instrument" elle rhur man skall säga :)

Stråkar funderade jag också på, men hittade inga som passade,skall dock se över det igen -bra tips!

tack divi :)

--- Citat från: MaxB skrivet 09.12.2009, 19:08:20 ---Känns som att det skulle passa med en sångare som skulle ta ut svängarna mycket ohc även skrika och gråta.
Före lugna partiet skulle en skrikande sångare sitta som en smäck!

--- Slut citat ---

Vadå, är det nåt fel med att jag låter som jag högläser ur en bruksanvisning för glimtändare till lysrör eller?  :angry:

Nej, skämt åsido, du har rätt. skall försöka mig på en oktav upp sen med lite mer feeling när jag väl blir av med resterna av förkkylningen. Nu blev det lixom så att jag fick vara nöjd med styrfart :D

tack för tips :)

--- Citat från: Light Head skrivet 09.12.2009, 19:15:43 ---Bra låt, bra drag,, men känns nästan lite för "enkel" ibland, lite för mycket radiopop?? Dock helgrymt med lite goa syntar! Sången är helt ok, tenderar att bli lite småsur här och där, men det är ju bara att ta om ,, om ,, om igen.. :-)  

I övrigt, tralligt, snällt och insmickrande på många sätt. Men det är en bra touch av personlighet iom din sång!

yssnade igen, och jag tror att "surheten" beror på att sången inte hänger med i tonerna över allt. Jag är sjukt kass på att beskriva märker jag,, hoppas att du förstår.

--- Slut citat ---

Och, efter sista omtagningen av sången kan man alltid mejla nån som kan sjunga :D

Hrm, ag brukar ju alltid få pisk för att jag krånglar till saker, så nu ville jag testa med något mer lättsmält ändå, fast det kanske gick överstyr? :D

Tror jag vet vad du menar med sången, det lixom tar för lång tid att hitta tonen?

JObbar på det!

tack alla för värdefulla synpunkter!

Alatar:
Hej!

Tänkte först och främst fråga: Vad är det för kör/instrument, som du använder i allra början på din senaste version (OS11)? Låter schyst!

Och vad jag tänkte på är att ljudvolymen på introt är för lågt. Jag blev nämligen lite "chockad" när trummorna och sången satte in, eftersom det var så högljutt, jämnfört med introt. Så höj gärna ljudvolymen på hela introt, om du frågar mig.  :)

cykeln:
Härligt att du är tillbaka!  :wub:
och det här talade till mej.
Mycket omedelbar och chatchy låt - nästan radiovänlig - kul tycker jag!
Bra sång (v2) - du skulle ev kunna ta upp den ett par varv mot slutet
Maskinparken välsmord och i högform samt rätt inställd för låten
Lite Edge-gura på den här så är du framme - tycker din egen är åt det hållet och helt ok
Tror jag gillade introt på ver 1 bättre - kanske med något högre volym

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion