Forum > Färdiga produktioner
Emu: Opening Speech
Emulator:
--- Citat från: Wernborg skrivet 08.12.2009, 23:52:07 ---Shit va oväntat sväng efter introt. Sitter och studsar i soffan här.
Visst. Gitarr och sång är slask, men detta gick rakt in i hjärtat.
--- Slut citat ---
oj, tack så hjärtligt W, känns riktigt härligt att få en som kommentar! :wub:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.12.2009, 23:53:59 ---Marre tog orden ur min mun; "Härlig puls"
Timmen är sen och jag lyssnar med mkt låg volym i laptophögtalare så jag hör bara det övergripande inga detaljer alls. ^_^
Det långsammare partiet innan sologitarren tar över, känns helrätt och gitarren som drar igång pulsen efter det lugnare partiet är suverän, tja livsbejakande.
Så kan det bli på låg volym, vilket får mig att tänka på hur det blir ibland då jag lyssnar på eget material som spelas i rummet intill. Plötsligt kan man höra nyanser man inte hört förr och få inspiration och ideer som aldrig kommer då man lyssnar på hög volym. Ungefär som att betrakta en tavla där konstnären utelämnat mycket som är upp till betraktaren att fylla i. Svammel? Njae inte riktigt... :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tack för kommentar, och roligt att det känns rätt :D
HÅller med om det där, och ibland när jag mixar/skapar musik, så gör jag sådär. Sätter igång lurarna på hög volym, fast de ligger på bordet, lyssnar genom stereon i vardagsrummet, eller helt enkelt går ut från studion och lyssnar i rummet bredvid. SÅ kontexten är nog viktig, hur och vart o i vilket sammanhang.
Av samma anledning gillar jag konceptskivor, med kanske video eller bilder till, så man kan arbeta från flera håll lixom, och sätta en stämning.
svammel till svar kanske....
tack ska ni ha bägge två :)
Harmonica mike:
Tjoho Mr T.
Ja men detta var inte så pjåkigt.Lite många och onödiga unisona sångstämmor..Fixar du dom snor tight och drar ned dom lite i volym så kan det gå..Jag hade hellre sett att du sjöng ensam under större delar och några stämningsfulla kör prylar här och där..Ooops,,såg att du skulle ta om sången,,ja men då gör du som jag föreslog så blir det perfa :D
Arr/Mix:
Kanske något "bullrigt" i låga mellan,lite skruvande där så bör det låta lite bättre - åsså Wernis på gura så är det klart.
Kul att höra lite nytt från dig.För egen del så står inspiration och lust att lira still - men sånt ger sig.Bara att vänta på "rätt" ide´sen kör man igen :)
Mike
Emulator:
Tjenare bluesman :)
Ja, många o onödiga va ordet :lol: Skall lägga en stämma, du har rätt. lite backing vocals i refrängerna kanske.
Bullrigt...ja, skall kolla över detta, och gitarrerna :D
Hoppas du har återhämtat dig från operation och elände så det kommer lite norrländsk blues igen!
tack för input!
/T
Emulator:
Ny version 091209
Har meckat på ny sång som fortfarande haltar betänkligt -inte helt kurant ännu.
Sedan har jag kortat av refrängerna, lagt på en (för högt mixad?) kör-pad i vers två samt lite mer smäll i virvel under refrängerna och lite pukfills.
Introt blev nog lite träligt med, så det skall det filas på, men är jag på rätt väg?
[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/OS11.mp3[/mp3]
http://www.perfectbounce.se/OS11.mp3
Sen blev ju avslutande stroferna i refreängerna alldeles särskilt osexiga, men det får jag hitta på nån lösning på.
Dividend:
För att få rätt perspektiv på saker och ting; harmonierna tilltalar mig inte alls. Kan ju vara jag som är trångsynt eller nåt, det är liksom inte viktigt, men å andra sidan: du har en jävligt bra röst, även om det kan tas om här och var.
Nog med personliga åsikter ;)
Det är svårt att komma med nåt konstruktivt, jag hade iofs kunnat tänka mig stråk från andra versen. liksom mattor av mellanhöga celli. Kanske även nåt slags extra melodi av nåt slag utan att göra det "komplicerat". Beatet är skönt.
Återkommer ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida