Kontrollrummet

Gurano & Marruschkka - See it clear

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Här har det hänt massor. Låter först som elektrifierad folkmusik och när trummorna kommer in tänker jag lite på Bonham och Led Zeppelin. Bra sång som jag skulle ha högre innan trummorna och kanske mer avskalat komp. Helt akustiskt här?  Skickliga gitarrlöpningar sitter som kepan.. Väldigt snygga och inte helt lättillgängliga harmonier gör stycket än mer fascinerande. Brasset och möjligen orgeln studsar jag lite mot nu då stycket tappar något av den folkmusikstämning det hade innan, jazzigare. Mystiken finns ändå kvar och ger sköna rysningar som en elvaminuterslåt av Pink Floyd. En CD med sådan här musik för sena och mörka vinterkvällar skulle jag inte ha något emot alls! 


Åh, så kul, det du skriver, jag tycker oxå det finns nån spänning..rentav mystik ,som tilltalar i den här musiken! Pink Floyd gillar jag ju samt Zeppelin. Jag gör gärna flera såna här låtar, Guranos musik är väldigt spännande.. ;)

Spännande och intressanta harmonier här,kan hålla med om orgeln lite grand.
Kul att få höra Marruschkka sjunga en lite rockigare låt,och till det tycker jag hon passar utmärkt.
Mer sånt vill jag höra. ;) 

Aha..en sann hårdrockare har sagt sitt, och man får buga sej, eller hur mr Gurano? :D
Tack mr Uriah ;)
Jag har ju varit med i några band som kört både glam-rock samt hårdare varianter, så takterna finns där.

Det är väl bare te att kämpe på de´Gurano-nåt mer ska det väl bli snart :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Har inte läst andras kommentarer men associerar till Pugh Rogerfeldt. Det är Marre som hjälper mig med associationen i sången.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google