Forum > Färdiga produktioner

Håkan Nilsson Hobos Meditation

<< < (3/3)

Håkan Nilsson:

--- Citat från: equality skrivet 07.12.2009, 18:39:32 ---Okonstlat, jordnära och vänligt som från en ärrad kämpe till yngre kompisar. Någon otajthet och sur ton men de skänker den patina framförandet av denna låt skall ha! Bra!

--- Slut citat ---
Tack för fin kritk! Det lätt slarviga är medvetet, det ska föreställa luffare som sjunger och spelar i en godsvagn. Och de är inte så supernoga.

Harmonica mike:
Hallåj.

Ja här har du hittat själen och uttrycket må jag säga.Instämmer och skriver under på equalitys inlägg,han uttryckte det hela bra och rätt.

Munspel igen,nice  :)

Mike

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 07.12.2009, 11:30:58 ---mysigt - personligen hör jag Tom Waits i din röst, jättebra, men lite för nära, kompet behöver lite mer plats.....dock är ju smaken olika, eftersom ingen annan påpekat detta så är det väl jag som tycker fel förstås... :P

--- Slut citat ---
Sången skulle nog kunna ligga lite svagare, håller med på det. Från början gjorde jag den med enbart två ak gitarrer, munspel och sång för att komma igång och känna på min nya chanellstrip. Så den unga trummisen som mest är van att spela kängpunk fick dutta dit kagge och vispar ovanpå de redan luffarslarviga gitarrerna, första biten låter luffarna ganska onyktra. Och basen har ett j-a hårt fult ljud hör jag nu, mer än jag tyckte från början. Det är ett stort problem det där med bra basljud, jag tycker all form av lajning bara är en nödlösning. Och en basfiol, vad kostar en sån? Ca tiotusen?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion