Forum > Färdiga produktioner

Håkan Nilsson Hobos Meditation

(1/3) > >>

Håkan Nilsson:
Tjo.
Spelade in den här 30-talslåten nu fre-lör-
Jag sjunger, spelar två ak med skitiga luffarsträngar, bas med nya orginal Fendermickar och nya Fendersträngar samt munspel.
Frun och dottern samt mågen körsjunger
Mågen Tomas Persson spelar även Ludvig visptrummor :P

Tanken är att det ska låta som ett gäng luffare spelandes helakustiskt och tillbakalutat i en godsvagn. Tycker själv det låter som filmmusik, en film där man överromantiserat luffarlivet, en sån där mysig film med lyckligt slut.  :rolleyes:

MaxB:
Superbra!
Tajt spel och bra traktering av instrumenten. Extra plus för alla som är med och sjunger i refrängen.
De gör att det mer låter som en produktion från Hollywood än från banvallarna i något autentiskt smutsigt rallardistrikt, precis som du säger.

Det låter rent och klart och det låter som musiken i en riktigt trevligt familjefilm där slutet är gott.
Kan också notera att du är en god munspelare men det vet du nog redan.  ;)

Håkan Nilsson:
Tack så mycket!
Jag sålde min gamla 70-talsstrata för att få råd med en riktig värsting chanelstrip, en APEX 230 med bla en riktigt superbra rörpreamp där ljudet på nåt skumt vis inte går genom röret, så man slipper bruset helt, men får ändå värmen. Kompressorn är enligt APHEX den bästa som finns, den är dessutom svinlätt att använda, den hart bara enda ratt att skruva på! Så nu är det verkligen kull att pyssla i studion. har nyss flyttat från ett mindre rum till ett större här i min kåk också, superroligt.

asti:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 06.12.2009, 13:34:04 ---Tack så mycket!
Jag sålde min gamla 70-talsstrata för att få råd med en riktig värsting chanelstrip, en APEX 230 med bla en riktigt superbra rörpreamp där ljudet på nåt skumt vis inte går genom röret, så man slipper bruset helt, men får ändå värmen. Kompressorn är enligt APHEX den bästa som finns, den är dessutom svinlätt att använda, den hart bara enda ratt att skruva på! Så nu är det verkligen kull att pyssla i studion. har nyss flyttat från ett mindre rum till ett större här i min kåk också, superroligt.

--- Slut citat ---

Jätteskönt countrysound där man får vibbar av såväl Merle Haggard som av Mark Knopflers sång!
Gillar det enkla arret och naturliga framförandet! Hittar inget att anmärka på - kanske en ak. bas passat bättre in...?
(Synd bara på 70-talsstratan!  :wacko: )
/Asti

Håkan Nilsson:
Ja, baasen gillar jag inte. Lajnade den först och reampade den genom en aktiv PA-topp, spelade då in den med en AKG D112. Men det blev inte bra alls. En ståbas vore det enda rätta.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion