Kontrollrummet

Tack KR

gäst · 10 · 2633

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lnetzel

  • Gäst
Jag vill bara säga till till alla på KR som svarat på mina frågor om gitarrer, inspelning och skrik/growl. Tack även till er som tagit er tid att lyssna på mina låtar och halvfärdiga ideer under året och givit input kring mixning och låtstruktur. Jag har jobbat hårt och diciplinerat på fritiden med Let's head South men jag tror jag nådde min personliga mål (lyckades skriva, spela in och producera 4 låtar i år) lite tack vare er också. Ibland behöver man inte få handfasta råd på mixning eller ljudval för att komma vidare. Ibland behöver höra en annan vinkel av saker och ting för att komma vidare. Jag lade upp en liten video på min myspace sidan där jag pratar lite om min senaste låt där jag också nämner KR lite. Det är visserligen på engelska och kass kvalitet men ändå, KR har bidragit till den kunskap jag fått iår så  det är klart ni skall lite ha cred. Jag lägger nog Let's Head South på is lite nu, målet var att göra 4 låtar och det blev 5 som jag är väldigt nöjd över... tack!


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...Jag lade upp en liten video på min myspace sidan där jag pratar lite om min senaste låt där jag också nämner KR lite. Det är visserligen på engelska och kass kvalitet men ändå, KR har bidragit till den kunskap jag fått iår så  det är klart ni skall lite ha cred.

Kul!

Så blir man naturligtvis lite nyfiken... eller hur?

Länken www.letsheadsouth.com leder till en sida där det står:

Last tweet:
# will upload a monster onto myspace any day now 1 day ago

Så, ingen länk till myspacesidan?
« Senast ändrad: 06.12.2009, 16:43:20 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Fint att du tackar. Men det är så det ska funka tycker jag.

Jag har följt din utveckling och dina kreationer med nöje, lite tråkigt att det inte blir fler på ett tag nu. Gillar helt klart musiken du gör. Kan säga att jag även uppskattat dina kommentarer på mina låtar, metallåtar är det lite svårare att få bra feed på här. Eftersom dom flesta inte lyssnar på den stilen här.

Går du vidare med nästa projekt nu?

Lycka till med det i sådant fall :)


lnetzel

  • Gäst
-> MaxB:  Finns en myspace länk precis under tweeten (en ikon som det står myspace på:)) men annars är det http://www.myspace.com/letsheadsouth.

-> Freddy: Ja du skall ha extra tack med dina kommentarer, det är roligare att få kommentarer som från någon förstår stilen helt klart. Jag vet inte vad som händer med LHS nu, får se. Jag är riktigt sugen på att göra elektronisk musik med ett band som jag inte jobbat mycket med på flera år. De andra medlemmarna har haft mer eller mindre lyckat karriärer i olika konstallationer så det har legat på is. Det blir nog fokus på det nu. Jag försvinner självklart inte från KR:)
« Senast ändrad: 06.12.2009, 21:15:50 by lnetzel »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
-> MaxB:  Finns en myspace länk precis under tweeten (en ikon som det står myspace på:)) men annars är det http://www.myspace.com/letsheadsouth.

Aha! Jag är totalt immun mot reklam på internet och det där såg bara ut som reklam för myspace. Nästan alla bilder liknande den och även andra är transparanta för mig, jag ser dem inte. Jag är nog den mest otacksamma att rikta reklam mot.


Näej, jag litar bara på länkarna som finns på KR, i din signatur, och där har du missat myspace-sidan.
www.letsheadsouth.com (Industri/Metal)
www.mymessedupmind.com (Acid/Ambient/Remix)

Jag kollade till och med i ditt inlägg den jordglob som finns nere till vänster
« Senast ändrad: 07.12.2009, 21:11:42 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


lnetzel

  • Gäst
Ja det är uppfattat, signaturen ändrad:)


Utloggad Alatar

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 597
    • Visa profil
    • www.alatarmusic.com
Det går inte att lyssna på dina låtar hos myspace.  :blink:
Hmm... kanske bara ett tillfälligt avbrott?
(Att lyssna på andras myspace låtar går dock fint)

www.alatarmusic.com


lnetzel

  • Gäst
Det går inte att lyssna på dina låtar hos myspace.  :blink:
Hmm... kanske bara ett tillfälligt avbrott?
(Att lyssna på andras myspace låtar går dock fint)

Det var nog tillfälligt, det funkar för mig nu!


freddy

  • Gäst
BTW, antar att du har sett denna underbara video:


Senaste devin-plattan är skitgrym! I videon så tycker jag det är extra intressant med hans skumma loopar som skapar "movement" till vissa delar, loops som inte hörs egentligen, men som bidrar till att det blir lite roligare :D


lnetzel

  • Gäst
Faktiskt inte Freddy, trodde jag hade sett att han linkat till via twitter och sånt... skall genaste kolla:) Har du kollat hans videos han gjorde för D'addario?, det är ju i princip 30 minuter stand up, as bra!
(detta är 1 av 5-6 video totalt)
(1.30 in... "Until I change my mind, we're in C... enjoy!")

Jag har bara lyssnat igenom Addicted 2-3 gånger, gillar SuperCrush och Numbered bäst resten är lite för Radiohit för mig. Tror jag gillade Ki bättre faktiskt. Men killen är ju en inspiration vad han än gör.