Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - See it clear

<< < (7/8) > >>

Gurano:
Tack Cykeln!
Roligt att du gillar låten. Jo det är nog oundvikligt att påminna/låta lite som U2 när man använder så mycket delay som jag gör i låten men, som du säger, så finns ju mycket eget inbakat det hela. Likheten har inte eftersträvats :)

tack för lyssning och ha det gott
Gurano

Marruschkka:

--- Citat från: cykeln skrivet 10.12.2009, 09:56:49 ---Detta gillar jag!
Tungt och småskitigt, lagomt "skruvat"
snygga kantiga och taggiga gitarrer som någon gång kanske är lite felplacerade men jag vet inte om det gör något
En låt som passar Marres röst perfekt och det är verkligen bra sång
Någon slags U2-känsla finns där men mycket eget är det
Tycker inte att orgeln gör sig så bra - lite för "duttig"
gott!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar den här skruvade låten :D Fast den är skönt vriden, och att du gillar sången-den var härlig att sjunga till. Tack.
Gurano.: jag visste det, nu så låter det ju riktigt bra det här! Skam den som ger sej :P
Det enda jag tycker känns liiiiite överkurs, det är som Cykeln säjer, att orgeln på del 2 känns mest..mest lite..duttigt i det hela.

Men vilken skön låt du fått till här, gillar verkligen dina alster. Tack för det :)

/Marre

equality:
Här har det hänt massor. Låter först som elektrifierad folkmusik och när trummorna kommer in tänker jag lite på Bonham och Led Zeppelin. Bra sång som jag skulle ha högre innan trummorna och kanske mer avskalat komp. Helt akustiskt här?  Skickliga gitarrlöpningar sitter som kepan.. Väldigt snygga och inte helt lättillgängliga harmonier gör stycket än mer fascinerande. Brasset och möjligen orgeln studsar jag lite mot nu då stycket tappar något av den folkmusikstämning det hade innan, jazzigare. Mystiken finns ändå kvar och ger sköna rysningar som en elvaminuterslåt av Pink Floyd. En CD med sådan här musik för sena och mörka vinterkvällar skulle jag inte ha något emot alls! 

bjurte:
Spännande och intressanta harmonier här,kan hålla med om orgeln lite grand.
Kul att få höra Marruschkka sjunga en lite rockigare låt,och till det tycker jag hon passar utmärkt.
Mer sånt vill jag höra. ;) 

Gurano:
Hej och tack för lyssningarna. Roligt att ni gillar

Vad gäller orgeln på 2a delen så hamnade den där bara för att jag ville fylla ut ljudet lite - jag kommer nog inte att ta bort den (tror jag), men jag kommer göra om den så att den inte plinkar - utan bara är som en matta istället.

Jag får väl se till att spela in en skiva EQ så du har nåt att lyssna på i vinter ;)

Återigen tack för lyssningarna

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion