Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - See it clear
Wernborg:
--- Citat från: Gurano skrivet 09.12.2009, 18:22:49 ---Wernborg: Kul att du gillar. Men att du skulle likna det vid progg var en liten överraskning - för för mig så är det inte i närheten av progg :D
--- Slut citat ---
Riktig progg. Inte Nationalteatern och Hoola Bandola och sån skit. Progressive rock alltså.
Gurano:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.12.2009, 19:51:00 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 09.12.2009, 18:22:49 ---Wernborg: Kul att du gillar. Men att du skulle likna det vid progg var en liten överraskning - för för mig så är det inte i närheten av progg :D
--- Slut citat ---
Riktig progg. Inte Nationalteatern och Hoola Bandola och sån skit. Progressive rock alltså.
--- Slut citat ---
Då e jag med :)
Gurano
Marruschkka:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.12.2009, 18:48:33 ---Hm håller med wernborg. Man sitter o väntar på att högtalarna skall bottna och låten skall explodera, och det blir tvärt om.
jag tror att en pad/orgel och enkla distmattor kunde funka. Lite overdrive på trummorna (virvel) vore fint, eller möjligtvis lite tapeslammer kanske.
Marres sång svajar alldeles för mycket i volym. Kanske du kan tappa lite av rösten till en kompressor, och tokkomprimera (10:1 eller mer) för att få basvolymen kvar, men fortfarande behålla lite svängar och dynamik?
Vet dock inte hur det blir med fasfel och dylikt av sån behandling, men testa kan man ju.
Mera ös i del två, så är jag nöjd.
(minus det där med gitarrtoner off beat då, men det är så petitessartat kanske, är väl bara ett fåtal som tänker på det kanske? tycker de hoppas till lite då och då)
--- Slut citat ---
Joo..mer ös i del 2..håller jag med om, mer bas och lite mer kompression..åh vad skönt med fler öron..man tappar ju perspektivet så lätt och blir hemmablind :) Tack Tomas!
--- Citat från: Dividend skrivet 09.12.2009, 16:02:12 ---Har lyssnat ett par gånger, tycker det är bra balanserad utveckling av temata. Vad nu det betyder. Menar nog att de olika delarna sitter samman väl. Texten verkar bra och passande till låten.
Snyggt gitarrspel, är intrycket som blir kvar efteråt :)
--- Slut citat ---
Visst är det bra gitarr-spel..är helt förtjust i det. :rolleyes: Texten ja, den fick jag jobba med lite, men är relativt nöjd, har svårt att skriva texter med substans-men ibland så funkar det. Tack för feedbacken. Liite är det nog kvar på denna.
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.12.2009, 00:11:59 ---Första delen var jättebra. Andra delen tycker jag tappar tyngd rejält när trummorna kommer in. Sänker du bas där kanske? Känns som den ska upp i alla fall. Eller eq-as på plats.
Brasset var alldeles för rent för att smälta in tycker jag. Skita ner det lite tycker jag.
Riktigt kul och proggigt.
--- Slut citat ---
Tycker oxå det känns lite proggigt..á la Rogefeldt..eller nåt.
Det här ska nog bli bra, om jag känner mr Gurano rätt, inte den som ger sej ;)
/Marre
Gurano:
Hej igen
Ni är hårdföra domare ;)
men jag kan hålla med om att del 2 är tunnare än 1an. Därför lägger jag här upp en variant (som Marre ännu inte hunnit höra) där jag har fettat på basens ljud samt höjt den lite grann på del 2 (basen dominerar lite mer nu). Jag har även lagt på en liten orgel på delar av 2an - kanske kan detta hjälpa upp tyngden lite ???? Alla andra instrument och sång är för övrigt på samma nivåer och på samma sätt som filen i 1a inlägget. Jag är tyvärr ingen mästermixare, så detta är nog vad jag kan åstadkomma för tillfället.
Själv så tycker jag att vi lyckats få till en rätt bra, ösig låt :)
Ha de gott
Gurano
Testvariant med fetare å högre bas, samt orgel på del 2 (skiljer sig alltså från filen i inlägg1):
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Werthwein_Marruschkka_SeeItClear.mp3[/mp3]
cykeln:
Detta gillar jag!
Tungt och småskitigt, lagomt "skruvat"
snygga kantiga och taggiga gitarrer som någon gång kanske är lite felplacerade men jag vet inte om det gör något
En låt som passar Marres röst perfekt och det är verkligen bra sång
Någon slags U2-känsla finns där men mycket eget är det
Tycker inte att orgeln gör sig så bra - lite för "duttig"
gott!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida