Forum > Färdiga produktioner

Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)

<< < (11/21) > >>

asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 06.12.2009, 13:19:58 ---
--- Citat från: asti skrivet 06.12.2009, 10:06:48 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 06.12.2009, 03:04:55 ---
--- Citat från: Kenta K skrivet 06.12.2009, 02:49:27 ---Vad hände med den konstruktiva kritiken med låten i betrakning?

--- Slut citat ---

Ibland får den stryka på foten för humorns skull. Asti brukar ju inte skämmas för ett litet oväntat OT här och där  :lol: :wub:

Men det är fortfarande en rysligt bra låt med en berörande text.   Punkt!!!

--- Slut citat ---

Tack!
/Asti

--- Slut citat ---

Oerhört fin text och din känsliga sång är som balsam för själen :P

Apropå OT, så uppskattar jag alltid ditt ödmjuka sätt att bemöta olika synpunkter, ofta med en skön humor.(och det var min punkt)

Tack för både fin sång och de skratt du bjuder rätt friskt på :)

/Marre

--- Slut citat ---

Gläder mig mycket att du gillar texten!
Men någon mer groupies-konversation vågar vi väl oss inte på va......?  :D
Tack för lyssning och värmande kommentar!
/Asti

Håkan Nilsson:
Oj vad bra! Kanonlåt, sång och gitarrspel perfekt, lagom mycket kompressor, reverb osv. Vad har du för mick o preamp att sjunga i? Väldigt behagligt ljud. Sånt här är ju vad man vill höra i en hård digital värld där nästan alla ljud är fejk ur datorprogram. Hurra!

asti:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 06.12.2009, 13:41:30 ---Oj vad bra! Kanonlåt, sång och gitarrspel perfekt, lagom mycket kompressor, reverb osv. Vad har du för mick o preamp att sjunga i? Väldigt behagligt ljud. Sånt här är ju vad man vill höra i en hård digital värld där nästan alla ljud är fejk ur datorprogram. Hurra!

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar låten!
Jag använder en Röde NT2-A mick och en Focusrite Trakmaster Pro för preamp och compression.
Sedan kör jag det genom en t.c. electronic m300 där jag lägger ett snabbt tape delay och lite vocal studio reverb.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 05.12.2009, 20:08:36 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 05.12.2009, 19:44:33 ---

:D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!

--- Slut citat ---

Kanske just därför. Jag garvar högt ibland!  :lol: :wub: Sorry om/för OT. För övrigt håller jag med baklänges-Freddy.
Högt i tak skall det vara! 

--- Slut citat ---

Högt i tak som att det är helt okej att klanka ner eller göra narr av folk som tycker att en låt kunde funka i en annan tappning, eller högt i tak som att det är okej att ärligt skriv vad man tycker?

;)

I OT-frågan tycker jag Jonnerstone och Freddy skrivit saker som jag håller med. Klart man får skriva vad man vill och så, men jag gillar inte att man nedvärderar när folk tar sig tid och tycker till om hur man kan ändra något, framförallt när trådskapare ber om det.

Ja, och låten? En fin visa. Som ydderf skriver så behövs väl ingenting alls göras, den är skitfin som den är!

Ståbas kunde funka, och säkert en mer poppig "vemtänderstjärnorna-esque" tappning med.

asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 06.12.2009, 18:57:25 ---
--- Citat från: equality skrivet 05.12.2009, 20:08:36 ---
--- Citat från: Tokai skrivet 05.12.2009, 19:44:33 ---

:D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!

--- Slut citat ---

Kanske just därför. Jag garvar högt ibland!  :lol: :wub: Sorry om/för OT. För övrigt håller jag med baklänges-Freddy.
Högt i tak skall det vara! 

--- Slut citat ---

Högt i tak som att det är helt okej att klanka ner eller göra narr av folk som tycker att en låt kunde funka i en annan tappning, eller högt i tak som att det är okej att ärligt skriv vad man tycker?

;)

I OT-frågan tycker jag Jonnerstone och Freddy skrivit saker som jag håller med. Klart man får skriva vad man vill och så, men jag gillar inte att man nedvärderar när folk tar sig tid och tycker till om hur man kan ändra något, framförallt när trådskapare ber om det.

Ja, och låten? En fin visa. Som ydderf skriver så behövs väl ingenting alls göras, den är skitfin som den är!

Ståbas kunde funka, och säkert en mer poppig "vemtänderstjärnorna-esque" tappning med.

--- Slut citat ---
Är ledsen om någon tycker jag gjort narr av en kommentar! Det har verkligen inte varit min avsikt! I så fall ber jag om ursäkt! Jag uppskattar alla kommentarer!
När jag svarar skämtsamt brukar jag även lägga till en seriös kommentar för att visa att jag tar det på allvar!
Jag har funderat en del nu efter alla kommentarer och nu vet jag ärligt talat inte om jag ska ändra något! I så fall dra ner på reverbet en aning.
Man skulle ju kunna testa ståbas och kanske också vispar, det är inte säkert att det är helt fel....eller lite stråkar......eller en elgitarr i bakgrunden..... :wacko: :unsure: :)
Jag får nog experimentera med lite olika lösningar när lusten och orken rinner till!  :)
Roligt att du gillar låten och tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion