Kontrollrummet

Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)

gäst · 101 · 18147

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Du Freddy, så här tycker jag:

Vil man va här bara för att bli älskad, varsågod, välkommen ska du vara!
Vil man va här bara för at bli kritiserad, varsågod, välkommen ska du vara!
Vil man va här för begga delar, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att läsa kommentarer, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att skriva kommentarer, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att lyssna, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man vit, svart, gul, grön, röd, amatör, proff, semi-proff, varsågod, välkommen ska du vara!

Igjen sorry for OT, Asti, men jag fick ju lyssnat ennu en gång på denna vackra visa.
Mmmm, härlig, don't touch that dial ;)


Otippat att du skulle komma med en sådan kommentar :D

Okej, vi gör det lite mer intressant.

Hur tänker du när du ger tillbaka ungefär 20% av dom kommentarer du får?

Du vet väl att 99% av dom som kommenterar dina låtar själva är musiker som behöver hjälp med mixar/låtar som dom postat på samma forum?

Hur tänker du när du postar dina låtar på ett demoforum och sedan inte rättfärdigar kritik eller inte vill ha kritik? Vad gör låtarna på ett demoforum då? Jag lägger inte upp mina allmäna skivtips på demoforumet, det tycker jag inte du heller ska göra ;) Som jag sa tidigare så har vi världsnyhet-avdelningen av denna anledningen bla.

Det är ganska självklart att såna här forum inte fungerar om man bara bryr sig om sig själv. Så med andra ord så borde man väl iaf försöka intressera sig i andras musik lika mycket tillbaka?

Ser att detta svävar sjukt OT, men asti är nog OK med det. Han får ju många postar i sin tråd :D


Utloggad ydderF

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 826
    • Visa profil
Ennu en forums polis här, ja..
Intressant, my ass!
Du, nästa gång du har nåt personligt att säga mig, så skriv ett PM!
Jag ska svara på PM.
Detta har OT'at för mycket nu..
Sorry, Asti..




asti

  • Gäst


 :D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!


Kanske just därför. Jag garvar högt ibland!  :lol: :wub: Sorry om/för OT. För övrigt håller jag med baklänges-Freddy.
Högt i tak skall det vara! 

Jag bor numera i ett äldre hus där takhöjden på övervåningen inte är mer än 1,92.........får man vara med ändå?  :o :wacko:


asti

  • Gäst
Ennu en forums polis här, ja..
Intressant, my ass!
Du, nästa gång du har nåt personligt att säga mig, så skriv ett PM!
Jag ska svara på PM.
Detta har OT'at för mycket nu..
Sorry, Asti..




Inte för att jag vet vem OT är ,men både CPG och jag är ense om att man ska vara ärlig och aldrig fara med osanning eller försöka vilseleda någon!
Man ska vara tydlig i sina avsikter och aldrig utge sig för att vara någon annan än den man är!  B)


freddy

  • Gäst
Ennu en forums polis här, ja..
Intressant, my ass!
Du, nästa gång du har nåt personligt att säga mig, så skriv ett PM!
Jag ska svara på PM.
Detta har OT'at för mycket nu..
Sorry, Asti..




Inte för att jag vet vem OT är ,men både CPG och jag är ense om att man ska vara ärlig och aldrig fara med osanning eller försöka vilseleda någon!
Man ska vara tydlig i sina avsikter och aldrig utge sig för att vara någon annan än den man är!  B)

:)


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja en fempoängare..funkar ju alldeles utmärkt som du gör den nu :) /C

På en skala 1 - 100 ?  :)
Kul att den funkar - kanske faller under kategorin "funkislåtar"?  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

På en gammal hederlig betygskala  ;)


asti

  • Gäst
Ja en fempoängare..funkar ju alldeles utmärkt som du gör den nu :) /C

På en skala 1 - 100 ?  :)
Kul att den funkar - kanske faller under kategorin "funkislåtar"?  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

På en gammal hederlig betygskala  ;)
Då är jag med - C, BC, B, BA, AB, a , A! Så var det när jag gick i skola efter kriget!
/Asti


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja en fempoängare..funkar ju alldeles utmärkt som du gör den nu :) /C

På en skala 1 - 100 ?  :)
Kul att den funkar - kanske faller under kategorin "funkislåtar"?  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

På en gammal hederlig betygskala  ;)
Då är jag med - C, BC, B, BA, AB, a , A! Så var det när jag gick i skola efter kriget!
/Asti

På en inte så gammal betygsskala  :D


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag bor numera i ett äldre hus där takhöjden på övervåningen inte är mer än 1,92.........får man vara med ändå?  :o :wacko:

Lyllos dig, i vårt gamla hus måste man luta huvet åt höger, då man kommit uppför trappan till övervåningen och ska gå i korridoren. Annars slår man skallen i det lutande taket.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Vad hände med den konstruktiva kritiken med låten i betrakning?


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Vad hände med den konstruktiva kritiken med låten i betrakning?

Ibland får den stryka på foten för humorns skull. Asti brukar ju inte skämmas för ett litet oväntat OT här och där  :lol: :wub:

Men det är fortfarande en rysligt bra låt med en berörande text.   Punkt!!!


asti

  • Gäst
Jag bor numera i ett äldre hus där takhöjden på övervåningen inte är mer än 1,92.........får man vara med ändå?  :o :wacko:

Lyllos dig, i vårt gamla hus måste man luta huvet åt höger, då man kommit uppför trappan till övervåningen och ska gå i korridoren. Annars slår man skallen i det lutande taket.

Eftersom jag inte är så lång själv, så lider jag inte av det, men det kan ju också hjälpa till för att få
variation i en låt om man kört skallen i taket ett antal gånger....?  :unsure: :)


asti

  • Gäst
Vad hände med den konstruktiva kritiken med låten i betrakning?

Tycker inte det har spårat ur i det här fallet! Mig gör det inget så länge man inte glömmer bort låten!
Tror att det behövs lite försök till humor och distans till det vi håller på med ibland!
/Asti


asti

  • Gäst
Vad hände med den konstruktiva kritiken med låten i betrakning?

Ibland får den stryka på foten för humorns skull. Asti brukar ju inte skämmas för ett litet oväntat OT här och där  :lol: :wub:

Men det är fortfarande en rysligt bra låt med en berörande text.   Punkt!!!

Tack!
/Asti


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Vad hände med den konstruktiva kritiken med låten i betrakning?

Ibland får den stryka på foten för humorns skull. Asti brukar ju inte skämmas för ett litet oväntat OT här och där  :lol: :wub:

Men det är fortfarande en rysligt bra låt med en berörande text.   Punkt!!!

Tack!
/Asti



Oerhört fin text och din känsliga sång är som balsam för själen :P

Apropå OT, så uppskattar jag alltid ditt ödmjuka sätt att bemöta olika synpunkter, ofta med en skön humor.(och det var min punkt)

Tack för både fin sång och de skratt du bjuder rätt friskt på :)

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


asti

  • Gäst
Vad hände med den konstruktiva kritiken med låten i betrakning?

Ibland får den stryka på foten för humorns skull. Asti brukar ju inte skämmas för ett litet oväntat OT här och där  :lol: :wub:

Men det är fortfarande en rysligt bra låt med en berörande text.   Punkt!!!

Tack!
/Asti



Oerhört fin text och din känsliga sång är som balsam för själen :P

Apropå OT, så uppskattar jag alltid ditt ödmjuka sätt att bemöta olika synpunkter, ofta med en skön humor.(och det var min punkt)

Tack för både fin sång och de skratt du bjuder rätt friskt på :)

/Marre


Gläder mig mycket att du gillar texten!
Men någon mer groupies-konversation vågar vi väl oss inte på va......?  :D
Tack för lyssning och värmande kommentar!
/Asti


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Oj vad bra! Kanonlåt, sång och gitarrspel perfekt, lagom mycket kompressor, reverb osv. Vad har du för mick o preamp att sjunga i? Väldigt behagligt ljud. Sånt här är ju vad man vill höra i en hård digital värld där nästan alla ljud är fejk ur datorprogram. Hurra!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


asti

  • Gäst
Oj vad bra! Kanonlåt, sång och gitarrspel perfekt, lagom mycket kompressor, reverb osv. Vad har du för mick o preamp att sjunga i? Väldigt behagligt ljud. Sånt här är ju vad man vill höra i en hård digital värld där nästan alla ljud är fejk ur datorprogram. Hurra!

Roligt att du gillar låten!
Jag använder en Röde NT2-A mick och en Focusrite Trakmaster Pro för preamp och compression.
Sedan kör jag det genom en t.c. electronic m300 där jag lägger ett snabbt tape delay och lite vocal studio reverb.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil


 :D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!


Kanske just därför. Jag garvar högt ibland!  :lol: :wub: Sorry om/för OT. För övrigt håller jag med baklänges-Freddy.
Högt i tak skall det vara! 


Högt i tak som att det är helt okej att klanka ner eller göra narr av folk som tycker att en låt kunde funka i en annan tappning, eller högt i tak som att det är okej att ärligt skriv vad man tycker?


;)



I OT-frågan tycker jag Jonnerstone och Freddy skrivit saker som jag håller med. Klart man får skriva vad man vill och så, men jag gillar inte att man nedvärderar när folk tar sig tid och tycker till om hur man kan ändra något, framförallt när trådskapare ber om det.



Ja, och låten? En fin visa. Som ydderf skriver så behövs väl ingenting alls göras, den är skitfin som den är!

Ståbas kunde funka, och säkert en mer poppig "vemtänderstjärnorna-esque" tappning med.

https://soundcloud.com/secondary-protocol


asti

  • Gäst


 :D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!


Kanske just därför. Jag garvar högt ibland!  :lol: :wub: Sorry om/för OT. För övrigt håller jag med baklänges-Freddy.
Högt i tak skall det vara! 


Högt i tak som att det är helt okej att klanka ner eller göra narr av folk som tycker att en låt kunde funka i en annan tappning, eller högt i tak som att det är okej att ärligt skriv vad man tycker?


;)



I OT-frågan tycker jag Jonnerstone och Freddy skrivit saker som jag håller med. Klart man får skriva vad man vill och så, men jag gillar inte att man nedvärderar när folk tar sig tid och tycker till om hur man kan ändra något, framförallt när trådskapare ber om det.



Ja, och låten? En fin visa. Som ydderf skriver så behövs väl ingenting alls göras, den är skitfin som den är!

Ståbas kunde funka, och säkert en mer poppig "vemtänderstjärnorna-esque" tappning med.


Är ledsen om någon tycker jag gjort narr av en kommentar! Det har verkligen inte varit min avsikt! I så fall ber jag om ursäkt! Jag uppskattar alla kommentarer!
När jag svarar skämtsamt brukar jag även lägga till en seriös kommentar för att visa att jag tar det på allvar!
Jag har funderat en del nu efter alla kommentarer och nu vet jag ärligt talat inte om jag ska ändra något! I så fall dra ner på reverbet en aning.
Man skulle ju kunna testa ståbas och kanske också vispar, det är inte säkert att det är helt fel....eller lite stråkar......eller en elgitarr i bakgrunden..... :wacko: :unsure: :)
Jag får nog experimentera med lite olika lösningar när lusten och orken rinner till!  :)
Roligt att du gillar låten och tack för lyssning och kommentar!
/Asti


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nejnej asti, du har inte gjort nåt sånt :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Högt i tak som att det är helt okej att klanka ner eller göra narr av folk som tycker att en låt kunde funka i en annan tappning, eller högt i tak som att det är okej att ärligt skriv vad man tycker?

Självklart menar jag inte att det är okej att klanka på eller göra narr av folk! Har jag på något sätt gjort mig skyldig eller bidragit till det vill jag be om ursäkt! KR representerar en härlig mångfald av olika kunnande och alla har sin egenart. Det skall vi vara rädda om!   
« Senast ändrad: 06.12.2009, 23:54:33 by equality »
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


asti

  • Gäst
Nejnej asti, du har inte gjort nåt sånt :D

Skönt! Jag var beredd att sälja huset, flytta till hemlig ort och framleva mina återstående dagar i ångest och andlig misär!  :)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LOL! Asti, fan den sista kommentaren var jädrigt kul...

Låten då... Jo, kul att du är tillbaka i rätt fåra igen.. Klart eskapader i olika riktningar gör vi alla då och då. Men detta är nog det du gör bäst :) Gillar! Och lyssnar inte ens på den dystra texten ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag är en enkel man så jag säger bara att detta var väldigt väldigt vackert.. Som bomull för själen!!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


asti

  • Gäst
LOL! Asti, fan den sista kommentaren var jädrigt kul...

Låten då... Jo, kul att du är tillbaka i rätt fåra igen.. Klart eskapader i olika riktningar gör vi alla då och då. Men detta är nog det du gör bäst :) Gillar! Och lyssnar inte ens på den dystra texten ;)

LOL??? V.g. upplys en insnöad femtiotalist!  :)
"Rätt fåra" - kanske det!? Har nog inte helt släppt nostalgitrippen än!  :unsure:
Kul att du gillar låten, men jag vet inte om jag tycker texten är så dyster......? För mig känns den rätt positiv.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti



asti

  • Gäst
Jag är en enkel man så jag säger bara att detta var väldigt väldigt vackert.. Som bomull för själen!!
Du har det lätt som bara är enkel! Jag är ju dubbel - får även dras med min andra del CPG!  :wacko: :)
Det gläder oss att du tycker det är vackert!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti (& CPG)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LOL! Asti, fan den sista kommentaren var jädrigt kul...

Låten då... Jo, kul att du är tillbaka i rätt fåra igen.. Klart eskapader i olika riktningar gör vi alla då och då. Men detta är nog det du gör bäst :) Gillar! Och lyssnar inte ens på den dystra texten ;)

LOL??? V.g. upplys en insnöad femtiotalist!  :)
"Rätt fåra" - kanske det!? Har nog inte helt släppt nostalgitrippen än!  :unsure:
Kul att du gillar låten, men jag vet inte om jag tycker texten är så dyster......? För mig känns den rätt positiv.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Ja, den är positivare när man lyssnar på den :)

Lol, är väl förkortning för "Laughing out loud" på engelska, om jag inte minns helt fel.

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare Asti.

Inte så ofta jag kikar in i dina trådar,,skall försöka bättra mig där.

Denna då:
Ja du,du träffade mig mitt i solarplexus.Texten grep tag i min själ och kramade den så hårt så jag fick svårt att andas.Tog i lite där,menar med korta ord att - detta är bra!!

Naket,sårbart och alldeles lysande!

Mike


asti

  • Gäst
LOL! Asti, fan den sista kommentaren var jädrigt kul...

Låten då... Jo, kul att du är tillbaka i rätt fåra igen.. Klart eskapader i olika riktningar gör vi alla då och då. Men detta är nog det du gör bäst :) Gillar! Och lyssnar inte ens på den dystra texten ;)

LOL??? V.g. upplys en insnöad femtiotalist!  :)
"Rätt fåra" - kanske det!? Har nog inte helt släppt nostalgitrippen än!  :unsure:
Kul att du gillar låten, men jag vet inte om jag tycker texten är så dyster......? För mig känns den rätt positiv.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Ja, den är positivare när man lyssnar på den :)

Lol, är väl förkortning för "Laughing out loud" på engelska, om jag inte minns helt fel.


Ja, lyssnar man inte är det dystert värre!  :)
LOL - "Laughing out loud", OK, då är jag med! Har jag faktiskt inte hört förr!  :wacko:
Tack för upplysningen!
/Asti


asti

  • Gäst
Tjenare Asti.

Inte så ofta jag kikar in i dina trådar,,skall försöka bättra mig där.

Denna då:
Ja du,du träffade mig mitt i solarplexus.Texten grep tag i min själ och kramade den så hårt så jag fick svårt att andas.Tog i lite där,menar med korta ord att - detta är bra!!

Naket,sårbart och alldeles lysande!

Mike

Oj, bara jag inte blir anklagad för dråpförsök!  :wacko: :)
Glädjande och värmande ord - tack!
/Asti


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Mkt fin låt :). Det är något med reverb på leaden men det funkar ändå.
På något fick den mig att tänka på almost with you med the church, men det var inte alls likt, kanske något i rytmen hm ibland vet man inte varför tankarna far iväg...
Gillar när du är i denna fåran.

/S
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Du har hittat en fin och varm ljudbild för denna del av din produktion
Rösten och gitarrspelet passar pefekt
En bra känsla för de enkla men ändå lite speciella melodierna
Jag antar att det är en personlig text och då är allt förstås tillåtet ...men jag är inte så förtjust i omvänd meningsbyggnad "...vad framtiden i sitt sköte bär. .... dom kan jag ej förstå" (jag vet , jag är inte felfri i detta, men ändå)
Sen skulle jag önska att du tog fram en ny fåra där din fantastiska humor får utrymme!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Mkt fin låt :). Det är något med reverb på leaden men det funkar ändå.
På något fick den mig att tänka på almost with you med the church, men det var inte alls likt, kanske något i rytmen hm ibland vet man inte varför tankarna far iväg...
Gillar när du är i denna fåran.

/S
Ja, vissa reagerar på reverbet, andra inte. Har funderat på att dra ner på det, men börjar bli lite osäker......
Känner inte till låten du nämner med the church, men ska kolla den!
"Denna fåran" - Ja, det är väl min "normala stil", men jag tycker det är skitkul att experimentera med elgitarer, elbas, stråkar etc, så ett och annat försök
i för mig mer "abnorma" genrer lär nog dyka upp då och då! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti


asti

  • Gäst
Du har hittat en fin och varm ljudbild för denna del av din produktion
Rösten och gitarrspelet passar pefekt
En bra känsla för de enkla men ändå lite speciella melodierna
Jag antar att det är en personlig text och då är allt förstås tillåtet ...men jag är inte så förtjust i omvänd meningsbyggnad "...vad framtiden i sitt sköte bär. .... dom kan jag ej förstå" (jag vet , jag är inte felfri i detta, men ändå)
Sen skulle jag önska att du tog fram en ny fåra där din fantastiska humor får utrymme!

"Omvänd meningsbyggnad" - det går väl an när det gäller ord! Då ska du se min altan, där kan man snacka om omvänd tillbyggnad!  :)
Nej, förstår vad du menar, det blir lite högtravande, kanske aningen ansträngt. Men vad gör man inte för att få ihop rimmen ibland!?  :)
Förr när jag inte orkade skriva allvarliga texter (på den tiden jag var munter  :) ) blev det ofta nonsenstexter eller försök till humoristiska texter.
Jag kan ju alltid lägga upp ett exempel från någon gammal inspelning från 70-talet, så tror jag du bittert kommer att ångra din önskan!  :wacko:

Tack för lyssning och kommentar!
/Asti