Forum > Färdiga produktioner

Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)

<< < (7/21) > >>

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.12.2009, 18:57:20 ---Asti as he is, enkelt och rakt utan krusiduller. Fin text, som alltid bra sjunget, men kanske en pyts för mycket efterklang.
Som svar på din fråga ang arr, så tyckte jag att jag av någon anledning hörde i mitt inre öra en lång utdragen ton, kanske syntljud eller elgura med sustain, som låg över flera ackord. Det hade skapat en skön och kanske också en disharmoniska klang... lite svårt att förklara...
Sen hade jag möjligtvis kunnat tänka mig en elgura som sväper lugna ackord ihop med den akustiska (efter ett tag). Som det är nu så händer det inte så mycket från början till slut. Det är det är med dynamiken igen. Nånstans i låten göra nåt annat, stanna upp, spela den akustiska på ett annat sätt kanske. Men det behövs inga jättestora förändringar. Trummor och bas behövs nog inte.
Jättefin låt även om låten inte känns så poppig som CPG hade velat ha den, rätt så tradionell faktiskt (vill inte nämna en viss herr A). Tror CPG nog kunde tänka sig ett eller annat spännande ackord på några ställen i låten.
Men är det en visa så är det (men även en sån kan kanske må bra av nåt som sticker ut, väl?)

--- Slut citat ---
Låter som att du fått tinnitus!  :unsure: :) Bra tips med synth alt elgitarr - ska fundera på det! Hade väl inte tänkt mig elinstrument, men det kanske skapar en fin kontrast...?
Ja, med lite dynamit kan man göra mycket! En riktig explosion mitt i låten skulle överraska! :o :D
Du har helt rätt - dynamiken är min akilleshäl känns det som. Tycker det är ett rysligt svårt område.
Ibland tror jag att när man hört låten ett stort antal gånger reagerar man inte på sån´t längre.....!?  :wacko:
Kul att du tycker låten är fin! Och visst är den traditionell!
CPG föreslog att det skulle vara en bakgrund full av trumfills!  ;)
Herr T har jag hört talas om, men inte herr A!  :rolleyes:
Allvarligt talat vet jag inte om det skulle passa med ett stick/break i den här låten, men lite mer spännande ackord eller harmoniföljder skulle säkert göra den mer attraktiv!
Tack för tänkvärda synpunkter!
/Asti

ydderF:

--- Citat från: freddy skrivet 05.12.2009, 18:29:24 ---Så jävla WORD på den! Vissa har inte fattat ett dugg här, slänger upp färdiga låtar och vill liksom bara ha glada tillrop och kommentarer. Förstår inte det. Då kan man väl posta sina nya låtar som en "världsnyhet" istället. Visst har alla olika smak och vissa kommentarer kanske man inte håller med om, däremot så kan man se tendenser hos vissa som ALDRIG tar något till sig och aldrig ändrar. Dom vill bara bli älskade :) och då känns det som att dom kan regga ett konto på myspace.com direkt istället.

--- Slut citat ---

Du Freddy, så här tycker jag:

Vil man va här bara för att bli älskad, varsågod, välkommen ska du vara!
Vil man va här bara för at bli kritiserad, varsågod, välkommen ska du vara!
Vil man va här för begga delar, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att läsa kommentarer, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att skriva kommentarer, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man här bara för att lyssna, varsågod, välkommen ska du vara!
Är man vit, svart, gul, grön, röd, amatör, proff, semi-proff, varsågod, välkommen ska du vara!

Igjen sorry for OT, Asti, men jag fick ju lyssnat ennu en gång på denna vackra visa.
Mmmm, härlig, don't touch that dial ;)

Tokai:

Låter som att du fått tinnitus!  :unsure: :)
/Asti

:D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!

equality:

--- Citat från: Tokai skrivet 05.12.2009, 19:44:33 ---

:D :D :D Du är för jävla rolig för att vara en dysterkvist!

--- Slut citat ---

Kanske just därför. Jag garvar högt ibland!  :lol: :wub: Sorry om/för OT. För övrigt håller jag med baklänges-Freddy.
Högt i tak skall det vara! 

Tokai:

--- Citat från: equality skrivet 05.12.2009, 20:08:36 ---Kanske just därför.

--- Slut citat ---
Exakt, glömde få med det

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion