Forum > Demolåtar
temu+++++closig down
Emulator:
oj, va kul :)
jag kände likadant bägge gångerna faktiskt; i version ett så bollade vi fram och tebax om en texxt, och om känslan som skulle förmedlas. Sedan gjorde jag kompet "nästan klart". När väl sången kom tillbaka kändes ytterligare redigering överflödig på ngt sätt, liknande blev det med stråkarret.
Men ev ett litet stick...men inte helt nödvändigt kanske.
Skitkul att det gillas .):)
Lonewind! kul att du lyssnade :) Tar åt mig för låtsastrummorna :) sedan kan jag bara konstatera att vi tycker helt olika om sången :D
tack för lyssning!
Fredrik Karlsson:
Kanon låt!
Det småsura, distande, smackande tycker jag bara ger låten mer inlevelse!
Kanske att det nånstans skulle komma ett break med feteguror o trummor, kanske tom i högre tempo?
Arete:
Snyggt mixat/arrat, helt klart. Kanske lite odefinierad bas. Sången känns på gränsen, ibland jättebra men ibland blir den bara helt fel. Rätt Tom Waits på något sätt, men lite för svajigt här och där (i mitt tycke). Sången känns också lite konstigt mixad, lite för hög och lite för utanför mixen när den ligger så extremt i mitten. Skulle gärna höra den mixad med lite liten-klubb-känsla (rätt litet rum alltså, med rätt starka men korta reflektioner), gärna med lite mer dynamik också.
Men fint i allmänhet :-) Kötta på!
Emulator:
FKarlsson: jag gillar också det verkligt "live-aktiga" sångintrycket som ynot ger...Ett break har vi diskuterat tidigare, men lite idetorka. återkommer kanske med fetinggitarrer :)
Arete: Nya sångspår är på G enligt vilden från vänersnäs (ynot). I samband med det ser vi över övriga mixfrågor du tar upp.
tack för lyssningen ska ni ha!
Dividend:
Har inte lyssnat mycket på verket sen förra gången jag kommenterade (sågade) den. :)
Stråkarna och piano är notmässigt adekvata :blink: (eller vad man skall säga), tillsammans med tonys röst ger det bra stämning. Bra med åtm en lugn låt på skivan har jag sagt tidigare ;)
Dock: Pianoljudet är lite störande, kan inte sätta fingret på varför. Vad använder ni för plugg där? (Det låter inte dåligt, bara konstigt)
Sammanfattningsvis: Det är en bra låt som det är nu, men kanske nåt utbrott på slutet? ;) Förslagsvis.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida