Kontrollrummet

temu+++++closig down

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
oj, va kul :)

jag kände likadant bägge gångerna faktiskt; i version ett så bollade vi fram och tebax om en texxt, och om känslan som skulle förmedlas. Sedan gjorde jag kompet "nästan klart". När väl sången kom tillbaka kändes ytterligare redigering överflödig på ngt sätt, liknande blev det med stråkarret.

Men ev ett litet stick...men inte helt nödvändigt kanske.

Skitkul att det gillas .):)

Lonewind! kul att du lyssnade :) Tar åt mig för låtsastrummorna :) sedan kan jag bara konstatera att vi tycker helt olika om sången :D


tack för lyssning!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Kanon låt!

Det småsura, distande, smackande tycker jag bara ger låten mer inlevelse!

Kanske att det nånstans skulle komma ett break med feteguror o trummor, kanske tom i högre tempo?
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar


Utloggad Arete

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 94
    • Visa profil
Snyggt mixat/arrat, helt klart. Kanske lite odefinierad bas. Sången känns på gränsen, ibland jättebra men ibland blir den bara helt fel. Rätt Tom Waits på något sätt, men lite för svajigt här och där (i mitt tycke). Sången känns också lite konstigt mixad, lite för hög och lite för utanför mixen när den ligger så extremt i mitten. Skulle gärna höra den mixad med lite liten-klubb-känsla (rätt litet rum alltså, med rätt starka men korta reflektioner), gärna med lite mer dynamik också.

Men fint i allmänhet :-) Kötta på!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
FKarlsson: jag gillar också det verkligt "live-aktiga" sångintrycket som ynot ger...Ett break har vi diskuterat tidigare, men lite idetorka. återkommer kanske med fetinggitarrer :)

Arete: Nya sångspår är på G enligt vilden från vänersnäs (ynot). I samband med det ser vi över övriga mixfrågor du tar upp.


tack för lyssningen ska ni ha!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Har inte lyssnat mycket på verket sen förra gången jag kommenterade (sågade) den. :)

Stråkarna och piano är notmässigt adekvata  :blink: (eller vad man skall säga), tillsammans med tonys röst ger det bra stämning. Bra med åtm en lugn låt på skivan har jag sagt tidigare ;)

Dock: Pianoljudet är lite störande, kan inte sätta fingret på varför. Vad använder ni för plugg där? (Det låter inte dåligt, bara konstigt)

Sammanfattningsvis: Det är en bra låt som det är nu, men kanske nåt utbrott på slutet? ;) Förslagsvis.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
hmm....lyckas missa svar i tre trådar ser jag nu. ajj ajj ajj.

Nå, bättre sent än aldrig.

Att det är notmässigt adekvat, tja...tack? :)

Pianot är five metre grand från reason standard, brukar låta ok?

Vet att ynot har ett nytt sångspår, och vi pillar på et break på denna...återkommer .)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
Zappade runt lite bland låtarna på datorn och hittade "Fear no Evil" albumet där ju denna ingår:)


Det enkla,fina pianot och ynots känslosamma stämma gör sig mycket bra  mot det hårdare trum/synthbakgrunden !
Men det är ju lite av Emus särprägel att ha hårda trum/syhnspår som man uppfattar som känsliga.... helskumt men bra!

Snyggt och enkelt arr på denna !, med rösten långt fram i mixen gott understödd av pianot!

När väl ynot kommit in på sången, så tuffar det på... vilket är båda bra o mindre bra... jag gillar lunken, men man skulle kunna ha nått break av något slag?
eller äsch, den funkar du förbannat bra som den är  :D :D
« Senast ändrad: 23.03.2008, 17:13:47 by david.roennlund »
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
uh  :blink:

tack o bock för bump :D

kul att det går hem iaf :)    tror fanken ynot hade nåt nytt på G till denna?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad david.roennlund

  • Traditional Norwegian/Swedish Emofiddler
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 023
  • Strength through diversity
    • Visa profil
uh  :blink:

tack o bock för bump :D

kul att det går hem iaf :)    tror fanken ynot hade nåt nytt på G till denna?


Eh... råkade bara få upp den i spellistan och gillade den.... sen såg jag att jag aldrig hade komenterat denna... så på den vägen är det  :unsure: :wacko: :mellow:

...
« Senast ändrad: 23.03.2008, 17:16:42 by david.roennlund »
"Don't Smoke Don't Smoke Nicotine Nicotine No
No don't smoke the official Dope Smoke Dope Dope."

Mit sozialistischen Gruße!
David