Forum > Demolåtar

temu+++++closig down

<< < (7/9) > >>

lonewind:
Måste börja med trummorna. Skitsnygga. Ska man göra "låtsastrummor" så är det så här de ska göras. Önskar jag själv kunde det...

Pianot låter lite stel tycker jag. Sången tar alldeles för mycket plats. Den är förvisso speciell och lite annorlunda men inte bra i min smak.

Jag tror nog att det skulle kunna vara en skön låt med en annan sångare.

ynot:
tackar för feedback lonewind
ger faktiskt lite uppslag för visst är det
skönt med cirkelsågar oxå ;)

hawk:
tjenare

riktigt bra låt det här, väl utvalda ljud och riktigt bra vemod i sången
kommer bli bra färdig

stajo:

--- Citat från: Emulator skrivet 31.05.2007, 21:31:53 ---BUMPA!

Nu har vi pillat ihop ihop lite finstämt med Mäster Stajos stråkar, och postar en mix på denna....

Länk till "Closing Down (Lord Of The Strings Mix)  TEMU feat. Stajo.

www.perfectbounce.se/closingdown(lordofthestringsmix).mp3

Tack för hjälpen Stajo, uppskattar verkligen detta!

--- Slut citat ---

:)

Gillar verkligen låten... var inspirerande och lätt att improvisera kring. Diggar verkligen ynots sätt att sjunga och tycker att suckarna och alla småljud han har för sig ger karaktär till framförandet och låten.

Kul!

Burnin Sven:
Fick tipset av Stajo och nu fick jag tid, inledningen musikaliskt sett är helt underbar kort sagt. Dom halvsura tonerna och det helt enkelt enornma uttrycket i sången ska vara där det är dom som ger liv åt låten gör att det låter på riktigt. Kort sagt skillnaden mellan på låtsas och på riktigt och att det kryper in under skinnet på en. Som musik konsument tar jag mig friheten att säga detta. När det gäller det musiktekniska/produktion eller framförande perspektivet så kommer det helt enkelt i andra hand när det gäller en sån här låt. Kompet funkar fint i samanhanget visst kan man pilla med det i det oändliga om man vill men låt det helt enkelt va som det är. Kort sagt det här är bra juryn har sagt sitt. Riktigt skoj lyssning.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion