Forum > Demolåtar
mahan - Harmonica Mike - Sunset Style
mahan:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.05.2007, 23:25:55 ---Detta rockar ju helt klart, munspelet är som en ensam klarinett i en mozartopera... (inga paralleller dragna) Bara det att den sitter väldigt bra.
Väldigt bra spelat av micael och mahan. :)
--- Slut citat ---
Spelmännen tackar! :)
Harmonica mike:
--- Citat från: Dividend skrivet 04.05.2007, 23:25:55 ---Detta rockar ju helt klart, munspelet är som en ensam klarinett i en mozartopera... (inga paralleller dragna) Bara det att den sitter väldigt bra.
--- Slut citat ---
Den får jag tacka för Per,givetvis å Johans vägnar oxå som lagt ett skönt rock komp att blåsa på..Det är ett par "passager" på munspelet som är rätt bra.Liret består av toner från det som vi i munspels världen kallar tredje position.Rak översättnng:Det finns inte så många toner att blåsa på,handlar mer om att förvalta de som finns. Nice feedback!
Mvh
Micael
mahan:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 05.05.2007, 20:10:41 ---
--- Slut citat ---
Den får jag tacka för Per,givetvis å Johans vägnar oxå som lagt ett skönt rock komp att blåsa på..Det är ett par "passager" på munspelet som är rätt bra.Liret består av toner från det som vi i munspels världen kallar tredje position.Rak översättnng:Det finns inte så många toner att blåsa på,handlar mer om att förvalta de som finns. Nice feedback!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Jajjamen värmande kommantarer, behövs ju i denna kalla vårdagsfeeling! :)
Problemet är att jag hade en melodi, men nu när det fina munspelet (itredje position?) sattes in så försvann min melodi idé. Det blev lixom färdigt med en gång! Tror den får vänta en stund på ny mellodi-idé. Om du Micael int har nånting att slänga in, eller kanske nån annan, utvidgning av samarbete.
h. Johan
Hellpig:
Juste låt (höll på att skriva med k... istället och det skulle ju varit ett kul fel), som säkert kan bli bra med rätt sång. Gnäll: trummor o munspel låter väldigt rummigt medan gitarrerna inte alls gör det. Låter lite fel i mina öron, blir fel ljudbild på något sätt. Basen är lite anonym... kanske lite för snäll till och med. Hur gött munspelsliret än är så hade varit skönt om det bytts av med gitarrsolo någon gång bara. Trummorna har ett par aningens otighta markeringar. Annars lovande!
mahan:
--- Citat från: Hellpig skrivet 05.05.2007, 23:30:24 ---Juste låt (höll på att skriva med k... istället och det skulle ju varit ett kul fel), som säkert kan bli bra med rätt sång. Gnäll: trummor o munspel låter väldigt rummigt medan gitarrerna inte alls gör det. Låter lite fel i mina öron, blir fel ljudbild på något sätt. Basen är lite anonym... kanske lite för snäll till och med. Hur gött munspelsliret än är så hade varit skönt om det bytts av med gitarrsolo någon gång bara. Trummorna har ett par aningens otighta markeringar. Annars lovande!
--- Slut citat ---
TAckar HP!
Noterar dina pointer, tror att det finns en kanal med gitarrsolo färdigt, mäste kolla, kanske går att mixa in. Kollar oxo rummigheten, märker dte nu när du sade om det :)
h. Johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida