Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Åsa - Christmas is coming
Rattlesnake:
Equality
Tack för din analys, även om inte känslorna infinner sig så är din beskrivning ganska nära hur jag tänkte mig att låten skulle bli. Vad är det hos violinerna du inte gillar, att de är pipiga, orealistiska, tjatiga...? :rolleyes:
Kenta K
Intrycket av att det låter stelt skulle jag gärna vilja veta lite mera om. Är det för hårt kvantiserade eller låter det MIDI om själva ljuden? Kul att höra att den ger julkänsla! Tack för lyssning och kommentar!
Clemens
Exakt som du beskriver har jag känt inför denna låt. Jag har funderat på att göra den 100% klassisk, men eftersom jag redan hade gjort en jullåt i den stilen tänkte jag prova med en popgrund och Phil Spectortänk. Tänkte ett tag göra två versioner som KR kunde få rösta om, men hann inte med... Kanske blir en ny version (singelversionen ;)) inom kort. Tack för lyssning och rak kritik, uppskattas! :)
drloop
Skolaulor var det länge sedan jag var i, men jag antar att du menar att ljudet är burkigt med för mycket reverb? :rolleyes: Tack för lyssning & kommentar! :)
Yllet
Ja, den påminner nog en del om lejonkungens verser fast det är olika taktarter. Ackordföljden är densamma några takter.
Kul att höra att någon uppskattade duetten! Jag har lyssnat en del på vokal barockmusik med motstämmor och kanon, så inspirationen kommer nog därifrån. Tack för lyssning och kommentarer. :)
Lejnoss:
Låter schysst. Grym sångerska!
Kan hålla med om att det låter lite stelt - väldigt "traditionellt" och lite tillbakahållet.
Gillar refrängen, men tänker att det vore schysst om det fläskades på ännu lite extra där så att det blir lite pompöst nästan. :)
Bra jobbat!
freddy:
Ännu en åsa-låt ;)
Känns lite för låg i tonart för hennes röst (verserna), skulle nog mått bra av en transponering, men samtidigt låter refrängerna nästan för höga. Lurigt. Jag satt precis och jobbade med en låt som lider lite av samma problem.
Låten är ganska snäll och samtidigt lite tråkig kan jag tycka. Jag vill gärna bli överraskad i något skede, men samtidigt är detta julmusik och då ska det vara en viss nivå av slätstrukeri :)
Refrängen var helt okej ändå, den gillar jag, även om den var lite klen nu. Skulle också vilja ha lite mer punch där. Kanske kommer lite med masterpressen?
Jag förstår att denna är klar för i år, men jag skulle nog rekommendera att skita till den lite, trummorna kunde kanske få lite lite dist och eventuellt någon transient-plugg på sin kanal. Sen även lite mer gas i refrängerna. Kanske en transponering med, eventuellt.
...till nästa jul kanske. merry xmaz.
Åsa:
Hej på er och tack för lyssning och kommentarer, feedback och beröm :)
Den var rackarns svår att sjunga faktiskt, tror att din teori Freddy är vad det berodde på.
Tonarten sträcker sig från ganska låg till rätt hög och det var svårt att hitta rätt röstläge, plus att den går rätt långsamt. Där kommer nog svengelskan in i bilden också :D Lättare att få till uttal i en snabbare låt, nu hinner man tänka så mkt och då är det lätt att få till orden med lite swenglish :)
Hur som helst så är jag ändå jättenöjd med hur låten blev (det slets in i det sista, fick sista mixen en knapp timme innan deadline tror jag?) och är skitglad att jag fick vara med på den här! Jag är ju totalt svag för jullåtar så det är ett rent nöje att kämpa med en låt då :D
Tack för ett roligt samarbete Roger!!!!
Måste ju tillägga också att jag verkligen gillar låten, kanske kunde ha lagts på lite mer, fått den lite mjukare men den funkar jättebra såhär med! Och jag var sen med att leverera sången också så.. nöjd som sagt :) Texten glömde jag också prata om, den är ju jättebra, såklart, du får höga förväntningar på dina texter Stefan pga att du alltid gör det så bra! :P
cykeln:
Det här är en jättefin låt som jag gillade direkt när jag fick din demo med bara gitarr och sång.
Refrängen är en riktig höjdare. Duetten en annan.
Mycket julkryddor i denna - komemr sitta fint när vi får lite snö!
Bra sång Åsa (förstås) och arr och spel av hög klass.
men jag skulle vilja höra den i en version som spretar lite mer - kanske åt Pouges-trakter
kanske mer duett i hela låten - omväxlande lite rostig röst och skönsång
Tanks for having me!
MC
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida