Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake & Åsa - Christmas is coming

<< < (4/4)

Dividend:
Jomen, trevligt och bra sjunget.

Lite typisk Rattlesnake-jullåt som det bör låta innan man hört den. :) Väldigt bra text också. Tycker ljudet, dvs klangbild och sång samverkar väl..

Realism haltar dock ltie på vissa stråk? Och burkighet vet jag inte, men det känns som det spretar lite vad gäller olika verb? Fast bra låt.

Rattlesnake:
Asti
Tack för lyssning och synpunkter. Själv är jag inte så förtjust i den typen av körer, det blir lätt fotbollskör. Fast det brukar vara ett effektivt sätt att dunka in en refräng, dock. Tack för lyssningen!

Marruschkka,
Jag vet inte vad jag egentligen gjort annorlunda på denna som gör att det låter mer MIDI, men det skulle kunna vara att sista finputsningen på både velocity och timing inte hanns med. Blev kanske inte mycket svällningar heller, dvs att volymen höjs ett tag på långa toner.
Tack för lyssningen!

Emulator
Ärliga kommentarer är inte sura! :) Din reflektion om soundet var intressant, det måste jag ta och lyssna efter. Är nog som du säger, med tanke på att det är en allsköns blandning av lokaler som påläggens ljud är inspelade i... Plast är fint till jul!  ;) Tack för lyssningen!

Dividend
Man blir ju lite nyfiken på hur du menar att den låter innan du har hört den! :P Att den lät som du förväntat dig...? Jag hade inte tänkt att stråkarna skulle göra så mycket mer än luddiga mattor på denna som ingen skulle reflektera över, men ni är flera som reagerar på dem. Jobbigt att jag själv inte riktigt hör var det är orealistiskt just nu, men när låten får vila nån vecka så hör man det. Blir nån slags dövöra...

Verben är falling, calling mflr.  :rolleyes: Flåt. Reverben är nog bara ett, plus ett på masternbussen, men det finns inbyggda rumsklanger på både trummor och gitarrer som nog gör soundet lite spretigt. Tack för lyssning och kommentar. :)

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 16.12.2009, 11:10:29 ---
Att den lät som du förväntat dig...?

--- Slut citat ---

Ja, just så. Det hörs alltså att det är du som skrivit den..

tsmalmbe:
jag tycker om den här och under masteringen stack min fru in huvudet och undrade 'vad är det här?', vilket skall räknas som ett positivt omdöme.

Rattlesnake:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 16.12.2009, 16:11:16 ---jag tycker om den här och under masteringen stack min fru in huvudet och undrade 'vad är det här?', vilket skall räknas som ett positivt omdöme.

--- Slut citat ---
Sånt där är så roligt att höra. :)  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion