Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake & Åsa - Christmas is coming
Rattlesnake:
Jag ber om ursäkt att jag har blivit seg att svara. Vet inte vad det beror på.
Lejnoss
Ja, Åsa är grym, det kan du skriva opp. Kvalitén på filerna man får, både i utförande och tekniskt är alltid superhög, så det är ett väldigt tacksamt uppdrag att pussla ihop låtar med henne.
Jag drabbades lite av fantasi- och tidsbrist i detta projekt, så jag fick köra mera på magkänsla än utvärdera olika spår. Om inspirationen kommer så tänker jag nog som sagt göra en alternativ version med annan instrumentering.
freddy
Tonarten ja, vi testade visserligen ingen högre men eftersom Åsa behövde rejält med uppsjungning för att klara högsta tonen (på höjda refrängen) så tror jag nog vi var där... ;) Däremot så skulle versmelodin ev kunna vara lite annorlunda så att man undviker lägsta tonerna. Vad gäller dynamiken så kan du ha en poäng, hade jag haft en vecka till på mig hade det nog blivit mera blås på refrängerna, och lite jämnare trummor, eller inga alls... :huh: Just den biten är det svåra i sån här musik, hur få fram rytm.
Åsa
Tack själv, var lite orolig att du inte skulle hinna med att sjunga alls när du blev sjuk mitt i alltihop, men det löste ju sig! ^_^
cykeln
Tack! :wub:
En rostig röst säger du, min är nog lite för len... Vill du prova? :rolleyes:
cykeln:
cykeln
Tack!
En rostig röst säger du, min är nog lite för len... Vill du prova?
När det gäller vin, kvinnor och sång så vill jag alltid prova ;)
asti:
Fin, traditionell jullåt som är snyggt arrangerad och fint sjungen av Åsa! Den är inte lättsjungen med tvära kast i toner och
spänner över ett rätt stort register. Katten gick ut när jag försökte sjunga med! :)
Tror att refrängen skulle få mer lyft med en kör - alltså fler röster, inte fler stämmor!
Snyggt "stick" när båda sjunger!
/Asti
Marruschkka:
Hej!
Jag har nu lyssnat på den här ett par gånger, och den har nu växt. Jag störde mej nämligen lite på, i början då, att det låter mer midi här än vad jag är bortskämd med från dej ;) Jag vet att det var tidsbrist, så jag fattar läget.
Låten i sej oklanderligt sjungen av er bägge, snygga stämmor här..kunde gott vara en hel kör här.
Bra text.
Känns som en brittisk Jule-sång som kunde framföras med allsång på nån pub där :P
Given på skivan naturligtvis :)
/Marre
Emulator:
hm. en surskalle mitt i allt då.
Sång och instrumentala insatser är det inget fel på, men det känns inte som det gifter sig. Arret låter lite konstigt, och det är lite burkigt hele faderullan... känns som en samling instrument spelar och de spelas in på helt olika platser och med olika mikrofoner och i olika sammanhang. Lite instängt och burkigt?
Inget fel på låten alls, och arret är nog bra, men jag tyckte det lät lite plastigt ? :ph34r:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida